◄ توسعه اپرون کارگو توسط شرکت فرودگاهها
توسعه اپرون کارگو برای حمل بار هوایی را از وظایف شرکت فرودگاهها است. رحمتالله مهآبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاهها با اعلام این مطلب گفت: سایر زیرساختهای لازم برای توسعه این مهم باید توسط بخشخصوصی ایجاد شود.
![توسعه اپرون کارگو توسط شرکت فرودگاهها](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/Tegz9LJZ10jL/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLDQl1vN3HOg9/%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%AA+%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87+%D9%85%D9%87+%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg)
توسعه اپرون کارگو برای حمل بار هوایی را از وظایف شرکت فرودگاهها است. رحمتالله مهآبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاهها با اعلام این مطلب گفت: سایر زیرساختهای لازم برای توسعه این مهم باید توسط بخشخصوصی ایجاد شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهآبادی در ارتباط با توسعه مقوله بار هوایی و نقش شرکت فرودگاهها در این مورد گفت: سیاستگذاری ایجاد زیرساخت حملونقل بار هوایی تاکنون براین بوده که شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نسبت به توسعه اپرون کارگو در فرودگاهها اقدام کند که این مهم در دستورکار قرار داشته و دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره بر ضرورت تجمع بار هوایی در مناطق خاص گفت: در مقوله بار هوایی، سیاست براین است که تجمع بار در یک منطقه باشد.
او ادامه داد: تعدد کارگو ترمینال هوایی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
مهآبادی بر اهمیت وجود صرفه اقتصادی برای بخشخصوصی در مقوله حمل بار هوایی تأکید کرد و افزود: ازاینجهت بخشخصوصی باید درجایی که حمل بار هوایی و ایجاد زیرساختهای آن توجیه اقتصادی داشته باشد، وارد شود.
عباس آخوندی، وزیر راه چندی پیش خواستار توسعه حملونقل هوایی بار شده بود و آن را عامل توسعه سریعتر جایگاه ترانزیتی ایران دانسته بود.