◄ درخشش روابطعمومی شرکت فرودگاهها در سطوح فراسازمانی
اتفاقات خوب اخیر برای روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نشاندهنده موفقیت و درخشش این واحد در سطوح فرا سازمانی است.
کسب رتبه نخست در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی، طرح تشکیل اتاق فکر دائمی خبرنگاران حوزه حملونقل هوایی و انجام مداوم پژوهشهای تحلیل محتوای رسانهها و تقدیر وزیر راه و شهرسازی از این طرحها و عضویت مدیر روابطعمومی در شورای سیاستگذاری پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی ازجمله اتفاقات خوب اخیر برای روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بودهاند که نشاندهنده موفقیت و درخشش این واحد در سطوح فراسازمانی است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مشاور مدیرعامل و مدیر روابطعمومی شرکت در این رابطه گفت: همانطور که در اخبار نیز آمد روابطعمومی شرکت، در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی که اخیرا برگزار شد توانست در سه رشته رتبه ممتاز کسب کند؛ بهطوریکه در رشته «محصولات انتشاراتی خلاقانه و نوآورانه» رتبه نخست ملی و در هر یک از رشتههای «تحلیل محتوا» و «انتشار بروشور» نیز رتبه دوم ملی را کسب کند.
وی بابیان اینکه در سالهای گذشته روابطعمومی در این جشنواره شرکت نکرده بود و امسال برای سنجش عملکرد خود نسبت به دیگر روابطعمومیهای سازمانهای کشور شرکت کرده است، افزود: خدا را شکر میکنم که فعالیتهای انجامشده در روابطعمومی، در سطح ملی هم قابلتوجه است و در داوریهای تخصصی مورد تایید قرار میگیرد. من این موفقیت را حاصل نگاه علمی، حرفهای و خلاقانه به روابطعمومی میدانم و خوشحالم که اکنون همکارانی توانمند در مجموعه روابطعمومی مشغول به کار هستند که باوجود تعداد اندکشان، از روابطعمومیهای دیگر نهادها که ازنظر تعداد کارکنان تشکیلات چندین برابر ما هستند پیشی میگیرند.
آقائی صائم در مورد تشکیل اتاق فکر دائمی خبرنگاران حوزه حملونقل هوایی توضیح داد: ما در سال گذشته اقدام به تشکیل این اتاق فکر تخصصی کردیم و با برنامهریزیهای انجامشده و برقراری ارتباط مستمر و موثر با خبرنگاران این حوزه و اطلاعرسانی بهموقع، توانستیم فضای رسانهای آرام و متعادلی را برای شرکت ایجاد کنیم و باوجود بروز مسائل مهمی مانند طرح تخریب شرکت به دلیل خرید هواپیمای فلایتچک و سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج و بارش شدید برف در فرودگاه مهرآباد، با شفافسازی شرایط و تشریح بهموقع مسائل در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و فیلم، کمترین خبر منفی ممکن نسبت به شرکت منتشر و از ایجاد شایعه، بحران و درنتیجه آسیب به آن جلوگیری شد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل این اتاق فکر بهعنوان ابتکاری موثر، از سوی وزیر راه و شهرسازی موردتوجه و تقدیر قرار گرفت، گفت: علاوه بر آن انجام مستمر طرح پژوهشی تحلیل محتوای رسانهها بهمنظور آگاهی از انواع اخبار منتشرشده در مورد شرکت فرودگاهها در رسانههای مختلف و برنامهریزی و انجام اقدامات لازم در زمینه افزایش اخبار شفاف، مثبت و روحیهبخش در رسانهها نیز توسط آقای وزیر تقدیر شده است.
مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران، بابیان اینکه در روابطعمومی خلاقیت و نوآوری بهشدت تشویق میشود و همواره از همکاران انتظار میرود که ایدههای جدید و کاربردی ارائه کنند، گفت: روابطعمومی ماهیتی پویا از دانش فنی و هنرمندانه از فناوریهای رسانهای، ارتباطات و روابط انسانی دارد که آن را قادر میسازد که بتواند در زمینههای مختلف کمکحال مجموعه و تسهیلکننده امور باشد. برای همین در این واحد همواره برای توسعه توانمندیها و دانش خود تلاش میکنیم و سعی میکنیم نگاهی حرفهای و پیشرو به مدیریت ارتباطات داشته باشیم.
وی در موردتوجه به بحث آموزش و بهروزرسانی اطلاعات کارکنان روابطعمومی گفت: ما در کنار تدوین برنامههای رسمی آموزشی در ادارهکل آموزش و توسعه منابع انسانی، اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی نیمساعته با استفاده از خود کارکنان روابطعمومی کردهایم. به این شکل که هر یک از کارکنان موضوعاتی که به آنها دانش و آگاهی دارند را بهصورت مختصر و مفید به دیگر همکارانشان آموزش میدهند و این تبادل اطلاعات باعث تشویق آنها به آموختن و انتقال آموختهها و افزایش توانایی ارتباطیشان میشود.
مشاور مدیرعامل شرکت در مورد عضویت در شورای سیاستگذاری پنجمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی گفت: با پیشنهاد آقای کاظمیدینان، رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی و از پیشکسوتان فعال در عرصه روابطعمومی، بنده بهعنوان عضو این شورا منصوبشدهام. این کنفرانس که بهصورت سالانه برگزار میشود به دنبال تبیین جایگاه حرفهای روابطعمومی در سازمانها است. همچنین چند سالی هم هست که عضو شورای سیاستگذاری سمپوزیوم روابطعمومی کشور هستم.
آقائی با تاکید بر وجود نگاه پیشرو و خلاق در روابطعمومی، توضیح داد: نگاه ما در روابطعمومی این نیست که بنشینیم تا از ما خواسته شود بلکه در شرایط مختلف مسائل و جوانب را در نظر میگیریم و با توجه به افکارعمومی و ویژگیهای رسانهها و همچنین روابط انسانی که اصل مهمی در مدیریت سازمان است، باپشتکار و مداومت به ارائه پیشنهادات و نظرات خود میپردازیم و برای اجرای طرحهای خود برنامهریزی میکنیم.