بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تکمیل پروژه بهسازی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 98

توسعه ترمینال فرودگاه مشهد تا یک سال دیگر

تکمیل پروژه بهسازی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 98
تین نیوز

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اشاره به ابلاغ اعتبار 13‌میلیارد ریالی برای تکمیل بهسازی و مقاوم‌سازی ترمینال‌های یک و دو فرودگاه مهرآباد از اتمام این پروژه تا پایان سال آتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا زحمتکشان با اعلام این خبر توضیح داد: قرارداد این پروژه به شکل پیمانکاری طرح و ساخت با مشارکت شرکت گوپله و شرکت پدیده طرح و فن است و از یک ماه پیش بااعتباری بالغ‌بر 694‌میلیارد ریال آغازشده است. قرارداد مشاوره طرح نیز اخیرا به ارزش 18‌میلیارد ریال ابلاغ‌شده است.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها مدت‌زمان اجرای این پروژه را 18‌ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت فرودگاه مهرآباد، این پروژه از طرح‌های مهم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم تا پایان سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در این پروژه سالن‌های ورودی و خروجی ترمینال یک مقاوم‌سازی می‌شوند و بخشی از سالن عمومی ترمینال دو نیز بهسازی خواهد شد. هم‌چنین در این طرح گیت‌های مفصلی ترمینال‌های یک و دو ساخته می‌شوند و فضای سالن ترانزیت ترمینال شماره دو به میزان 1500‌مترمربع افزایش می‌یابد.

زحمتکشان هم‌چنین خبر داد: از تیرماه امسال عملیات توسعه ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد آغازشده که تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح نیز به‌صورت قرارداد پیمانکاری طرح و ساخت بااعتبار 440 میلیارد ریال در دست اجراست.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها همچنین از ابلاغ اعتبار 95‌میلیارد ریالی برای ساخت دیوار حفاظتی فرودگاه‌های میناب، بستک، پارسیان و بندرعباس خبر داد و گفت: در این طرح درمجموع 23‌کیلومتر حصارکشی در فرودگاه‌های هرمزگان انجام می‌شود که تا 15‌ماه دیگر به پایان خواهد رسید. مشاور این طرح شرکت راهیاب بهینه و پیمانکاران نیز گروه مشارکت عمران خلیج‌فارس و شرکت راهیاب ملل هستند.

وی هم‌چنین از اجرای طرح تامین، توزیع،‌ انتقال آب و جمع‌آوری شبکه فاضلاب آب فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: مشاور این پروژه شرکت «آبسو» است و بااعتباری بالغ‌بر پنج‌میلیارد ریال تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

زحمتکشان گفت: هم‌چنین اخیرا مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات شبکه فاضلاب فرودگاه مشهد اختصاص‌یافته که تا یک سال دیگر به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.