بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد برگزار شد

مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور مدیرکل مقررات فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه مهرآباد و همه واحدها و ارگا‎ن‎ها و سازمان‎های ذی‎ربط در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد برگزار شد
تین نیوز

مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور مدیرکل مقررات فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه مهرآباد و همه واحدها و ارگا‎ن‎ها و سازمان‎های ذی‎ربط در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، در این جلسه مدیرکل فرودگاه مهرآباد بابیان این‌که مانور طرح اضطراری به‌منظور ارزیابی توانایی‎ها، تمرین وظایف هر یک از ارگان‎ها ذی‎ربط در هنگام بحران و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‎های مختلف اضطراری، رفع نواقص احتمالی و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه برگزار می‎شود، گفت: برگزاری مانور رومیزی باعث هماهنگی میان واحدها و جلوگیری از سردرگمی در هنگام اجرای مانور کامل و مدیریت بحران در مواقع واقعی بحران بروز بحران می‎شود.

میرسعید صفی‎نیا با اشاره به این‌که صنعت هوانوردی نیازمند ایمنی بسیار بالا است و باید میان دستگاه‎های مرتبط خارج از فرودگاه و داخل آن هماهنگی لازم وجود داشته باشد، گفت: این امر در فرودگاه مهرآباد بسیار مهم است زیرا این فرودگاه در پایتخت قرار دارد و جایگاه ویژه‎ای در کمک به مدیریت بحران‎های در سطح ملی دارد.

در ادامه مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: اجرای این طرح الزام سازمان هواپیمایی کشور است و همه فرودگاه‎ها باید هر دو سال یک‌بار طرح مانور کامل اضطراری برگزار شود.

فرشید گلیج با اشاره به این‌که مانور طرح کامل اضطراری فرودگاه مهرآباد در آبان ماه امسال برگزار می‎شود، گفت: در مانور طرح اضطراری 17 تمرین وجود دارد که میان واحدهای مختلف تقسیم و تمرین می‎شود و برای اجرای آن باید سناریویی تهیه شود و به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد و پس از اجرا براساس یک چک‌لیست استاندارد و بین‎المللی که از سوی این سازمان به ما ابلاغ‌شده است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.