◄ ساماندهی پروازهای نوروزی اولویت مهرآباد
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در نشست هماندیشی تسهیلات نوروزی گفت: در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهای فرودگاه ناشی از عدم اطلاعرسانی درباره وضعیت و زمان انجام پرواز به مسافران است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در نشست هماندیشی تسهیلات نوروزی گفت: در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهای فرودگاه ناشی از عدم اطلاعرسانی درباره وضعیت و زمان انجام پرواز به مسافران است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد میرسعید صفینیا در این نشست گفت: با همراهی و تعامل همه واحدهای فرودگاهی تلاش خواهیم کرد تا با تسهیل در تردد مسافران، ارتقای خدمات در طول مسیر سفر از فرودگاه و کاهش تاخیرات احتمالی و رعایت حقوق شهروندی خاطره سفری خوش را برای مسافران به وجود آوریم.
وی در مورد اجرای طرح افزایش ایمنی، رضایتمندی و ارائه خدمات بهینه فرودگاهی را در فرودگاه مهرآباد گفت: در مرحله اول سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهایی که در فرودگاه ایجاد میشود ناشی از عدم اطلاعرسانی درباره وضعیت پرواز زمان انجام پرواز به مسافران است.
وی ادامه داد: مورد دیگری که باید جدی به آن پرداخته شود تامین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) با توجه به تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است؛ زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر میتواند در ترمینالها فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود.
صفی نیا با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران قبل از دریافت مجوز پرواز اکیدا خودداری کند و همچنین جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی که از قبل توسط فرودگاه تهیه شده است حتما رعایت شود، گفت: از تعجیل و یا تاخیر در زمان باز کردن کانترهای پذیرش مسافر اکیدا خودداری شود و همچنین از بستن زود هنگام کانترها بویژه زمانی که مسافران مقابل کانترهای پذیرش مسافر حضور دارند خودداری شود.
وی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفادههای احتمالی و مفقود شدن و یا جابجایی بار مسافران باید کنترل تگ بار مسافران پروازهای ورودی هنگام خروج از سالن ترمینال به خوبی بررسی شود و به منظور تسریع انجام امور باید نیروی انسانی مورد نیاز خصوصا در ساعات پرترافیک در ترمینالها و زمان پذیرش پروازها پیشبینی و تامین شود.
صفی نیا همچنین خطاب به شرکتهای هندلینگکننده گفت: فرودگاه با نظارت بیشتر بر عملکرد هندلینگکنندهها تمام موارد استاندارد را در پذیرش و ارسال بار مورد توجه قرار می دهد و باید تکریم ارباب رجوع و حقوق مسافران بر اساس دستورالعملهای صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در زمان تاخیر پرواز و یا ابطال پروازها به خوبی رعایت شود.
وی گفت: به منظور پاسخگویی به مسافران حضور دایمی و مستمر کارکنان دفاتر تحت اختیار آن شرکتها در محل کار برای پاسخگویی به مسافران الزامی است و مسافران می توانند با شماره پیامکی 10007069 نظرات و پیشنهادات خود را انتقال دهند.
گفتنی است، این جلسه با حضور فرماندهای پلیس وسپاه حفاظت و روسای ایستگاههای شرکتهای هواپیمایی در تهران وهمچنین شرکتهای هندلینگکننده و حضور همه ارگانها و سازمانها به منظور بررسی موارد لازم برای ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی فرودگاه مهرآباد در سالن اجتماعات فرودگاه مهرآباد تشکیل شد .