ارتقا استاندارد ایزو 9001 مدیریت اطلاعات هوانوردی
اداره کل کنترل ترافیک هوایی به منظور بهبود ارایه خدمات و محصولات در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی، استاندارد ایزو 9001 خود را به نسخه ISO 9001-2015 ارتقا داد.
اداره کل کنترل ترافیک هوایی به منظور بهبود ارایه خدمات و محصولات در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی، استاندارد ایزو 9001 خود را به نسخه ISO 9001-2015 ارتقا داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، با عنایت به الزام ضمیمه پانزدهم پیمان شیکاگو در خصوص ضرورت دریافت، بهروز نگهداری و پیادهسازی سیستم مدیریت کیفیت در تمامی سطوح تولید و انتشار اطلاعات هوانوردی، ادارهکل کنترل ترافیک هوایی با همکاری دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل طی هشت ماه پیگیری و زمینهسازی و بهرهگیری از توان علمی شرکت مشاورهای کاوش و قابلیتهای کارکنان اداره اطلاعات هوانوردی برای ارتقای استاندار ایزو 9001 به نسخه ISO 9001-2015 اقدام کرد.
در پی این اقدامات سرانجام پس از انجام ممیزی خارجی در 26 اسفند 1397، این اداره کل موفق شد گواهینامه مذکور را از موسسه TUV INTERCERT دریافت کند.
استاندارد سیستم مدیریت کیفیت(QMS) به دنبال ایجاد سیستم و چارچوبی جهت مدیریت کردن فرآیند حفظ و بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات سازمانی است. از موارد حائز اهمیت در استاندارد ایزو 9001 تفکر سیستمی و رویکرد فرآیند محور است که با اجرای آن سازمانها اقدام به ارایه محصولات و خدمات با کیفیت مطلوب، به ذینفعان خود میکنند و همچنین در یک جریان پیوسته و دائمی نیازهای مشتریان خود را پایش میکنند.
از مزایای نسخه ISO 9001-2015 نسبت به نسخ قبلی میتوان به رعایت الزامات مدیریت دانش، مدیریت تغییر و مدیریت ریسک در سیستم مدیریت کنترل کیفیت اشاره کرد.
گفتنی است، حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی از سال 2007 میلادی موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 شده و با عنایت به الزامات بینالمللی طی فرآیند مذکور آن را به آخرین نسخه ارتقا داده است.