◄ به نقش موثر همکارانم در امدادرسانی به سیلزدگان افتخار میکنم
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: از همه همکاران در حوزه هوانوردی و فرودگاهها خصوصاً همکارانمان در فرودگاههای درگیر بحران سیل که با اقدامات به موقع و هماهنگ با ستاد بحران شرکت مانع از غیرعملیاتی شدن فرودگاههای مذکور و رسیدن آسیب جدی به زیرساختهای فرودگاهی شدند و امکان کمکرسانی به مردم منطقه توسط پروازهای امدادرسان را فراهم کردند تشکر و قدردانی میکنم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بازدید نوروزی مدیران و کارکنان ستادی ضمن اعلام حمایت شرکت از تولیدات با کیفیت داخلی و استقبال از آنها در سال رونق تولید، گفت: یکی از اقداماتی که لازمه تحول سازمانی بوده و میتواند مانع ایجاد بحرانهای داخلی شود گسترش و تعمیق فرهنگ سازمانی است به گونهای که با تقویت انگیزه کارکنان زمینههای رشد و ترقی شرکت را فراهم کند.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم دید و بازدید نوروزی مدیران و کارکنان ستادی که امروز، یکشنبه 18 فروردین 98، برگزار شد، گفت: متاسفانه عدم آمادگی در مقابله با پدیده طبیعی سیل و شرایط جوی موجب غافلگیری مسئولان و مردم و تبدیل این رحمت الهی به بحران در کشور شد و در روزهای گذشته 24 استان کشور به مشکلات عدیدهای دچار شدهاند.
امیرمکری ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به جهت تلاش همکارانم در حوزههای عملیات هوانوردی و فرودگاهها و مدیریت بحران شرکت برای انجام وظیفه و نقش موثرشان در امدادرسانی به مردم سیلزده و مسافران سانحه فوکر 100 در فرودگاه مهرآباد و ارائه خدمات بالغ بر سه میلیون و دویست هزار مسافر و 25500 پرواز نوروزی و حدود 1500 سورتی پرواز امدادرسان طی 23 روز گذشته افتخار میکنم.
وی همچنین گفت: از همه همکاران در حوزه هوانوردی و فرودگاهها خصوصاً همکارانمان در فرودگاههای درگیر بحران سیل که با اقدامات به موقع و هماهنگ با ستاد بحران شرکت مانع از غیرعملیاتی شدن فرودگاههای مذکور و رسیدن آسیب جدی به زیرساختهای فرودگاهی شدند و امکان کمکرسانی به مردم منطقه توسط پروازهای امدادرسان را فراهم کردند تشکر و قدردانی میکنم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 98 توسط رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید گفت: تحقق این شعار نیازمند تلاش تولیدکنندگان کشور به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و همچنین اعتماد و اقبال مصرفکنندگان به تولیدات داخلی است. رونق تولید یک روندی است که از تخصیص بهینه منابع تولیدی آغاز و با تولید محصول با کیفیت ادامه و با خرید محصول و مصرف آن در داخل کشور و در نهایت صدور کالا به بازارهای خارجی تکمیل میشود.
وی افزود: رونق تولید یعنی افزایش سرمایهگذاری و اشتغال، کاهش بیکاری و رکود و مسیری است که به رشد اقتصادی کشور میانجامد. لذا در سال 98 با هدف رونق تولید در کشورمان از تولیدات داخلی حمایت کرده و اولویت تامین نیازمندیهای شرکت در همه بخشها اعم از تجهیزات، مصالح و ملزومات مورد نیاز، محصولات داخلی با کیفیت و دارای استانداردهای مورد نظر خواهد بود.
امیرمکری همچنین اساس راهبرد بهبود سازمانی را تغییر برای بالا بردن روحیه کارکنان و سطح انگیزش آنان و نهایتاً افزایش بهرهوری سازمانی دانست و گفت: باید نگاهمان به نیروی انسانی کارآمد و اثربخش به عنوان مهمترین سرمایه شرکت باشد. کارکنان وقت، تخصص و توانمندیهای خود را در اختیار شرکت قرار داده و در مقابل توقعاتی دارند که ابتداییترین آن دریافت ما به ازای خدمات، متناسب با اثربخشی و ارزشآفرینی و سپس ایجاد شرایط مشارکت در تصمیمات و همکاری در اجرای آنهاست.
وی قائل نبودن سازمان به این توقعات و خواستهها را موجب بروز بحران مشارکت که آشکارترین و جامعترین مشکل در یک سازمان است بیان کرد و افزود: یکی از اقداماتی که لازمه تحول سازمانی بوده و میتواند مانع ایجاد بحرانهای داخلی شود گسترش و تعمیق فرهنگ سازمانی است به گونهای که با تقویت انگیزه کارکنان زمینههای رشد و ترقی شرکت را فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شرکت در گرو طراحی یک فرهنگ سازمانی متعالی است و اینکه فرهنگ سازمانی با اقدامات ظاهری و سطحی و با دستورالعمل و اجبار ایجاد نمیشود، گفت: باید با اجرای برنامههای متناسب با تحول مورد نیاز، اعتمادسازی در شرکت را تقویت کنیم. جلب اعتماد متقابل در تمام سطوح سازمانی مقدمه فرهنگسازی است. امروز شرکت ما نیازمند این تحول سازمانی است تا از جایگاه فعلی به مرتبهای بهتر و مطلوبتر برسیم.
امیرمکری با بیان اینکه این تحول میباید از مدیریت عالی و میانی آغاز شود تا در زیرمجموعه و در میان کارکنان پذیرفته شود و گسترش پیداکند، گفت: عدم پنهان کاری در تصمیمات و شفافسازی در اقدامات و مشارکت دادن کارکنان در حوزههای تخصصی خودشان از الزمات اعتمادسازی است. برای نهادینهکردن اعتماد باید به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و در مرحله بالاتر، دیگران را برخود مقدم بداریم. تبلور این تحول سازمانی در انجام مسئولیتهای اجتماعی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریانمان شامل مسافران، شرکتهای هواپیمایی و فعالان صنعت حمل و نقل هوایی و همکاری با سازمانها و ارگانهای حاکمیتی مستقر در فرودگاههای کشور خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها گفت: من به عموم کارکنان شرکت به عنوان انسانهایی توانمند، سختکوش و علاقهمند به ساختن آیندهای پایدار برای شرکت اعتقاد داشته و اطمینان دارم در کنار یکدیگر قادر خواهیم بود بار سنگینی را که به دوش گرفتهایم با سربلندی در مسیر مقصد هدایت کنیم و در این راه امیدوارانه تلاش خواهیم کرد تا از فر صتها بهره برده و چالشها را به فرصتهایی برای بازنگری و بازاندیشی در سیاستها، برنامهها و اقدامات تبدیل کنیم و با عزم و اراده جمعی و حرکت صحیح در مسیر ارتقای شرکت به یکی از شرکتهای پیشروی منطقه در مدیریت و ارائه خدمات ایمن، امن و اثربخش فرودگاهی و ناوبری هوایی تبدیل شویم و در توسعه پایدار کشور و صنعت هوانوردی و خدمترسانی مطلوب به مردم و شهروندان فعالتر از گذشته ایفای نقش کنیم.
امیرمکری در پایان از زحمات همه مدیران گذشته شرکت قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری کارکنان شرایط مطلوب تری برای آینده شرکت ایجاد شود.