بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اجرای نخستین مانور دوسالانه طرح اضطراری کامل در فرودگاه رفسنجان

برای نخستین بار، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان با هدف ارزیابی توانایی‎ها، برطرف کردن نواقص احتمالی و افزایش توان نیروهای عملیاتی برگزار شد.

اجرای نخستین مانور دوسالانه طرح اضطراری کامل در فرودگاه رفسنجان
تین نیوز

برای نخستین بار، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه رفسنجان با هدف ارزیابی توانایی‎ها، برطرف کردن نواقص احتمالی و افزایش توان نیروهای عملیاتی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه های کرمان، علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر گفت: این تمرین امروز (28 فروردین) برگزار شد که بر اساس سناریوی فرضی، یک فروند هواپیمای BAE  مربوط به شرکت هواپیمایی ساوان ایر با 30 مسافر و پنج کروی پروازی، پس از نشستن بر باند 29 به علت ترکیدگی چرخ سمت راست به سمت راست این باند منحرف و روی بال سمت راست به شدت با زمین برخورد کرد و دچار حریق شد که برج مراقبت پرواز طبق نمودار اطلاع‎رسانی مصوب به واحدهای ذی‎ربط اطلاع رسانی کرد و ارگان‎های امدادی و امنیتی داخل و خارج فرودگاه به حالت آماده باش درآمدند و به سمت فرودگاه حرکت کردند.

قاسم‎زاده افزود: طبق برنامه، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌ امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز اقدام به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران کرد.

وی گفت: این تمرین دربازه زمانی 10:23 تا 11:17 انجام شد که تیم آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه رفسنجان به عنوان نخستین تیم با ورود به حلقه آتش سه دقیقه پس از سانحه برای اطفای حریق و امداد و نجات این سانحه هوایی وارد عمل شد و گروه امداد و نجات نیز به عنوان دومین تیم حاضر در صحنه متشکل از امداد گران هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی به امداد رسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی پرداختند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‎های استان کرمان از آنجا که در زمان بحران، اطلاع‌رسانی و هماهنگی با واحدهای امدادرسان و پشتیبان در فرودگاه و سطح شهر اهمیت زیادی دارد، اجرای این تمرینات کمک زیادی به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت در زمینه های مختلف می‎کند.

پس از پایان تمرین، با حضور فرشید گلیج، مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و بازرسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری ، معاون فرماندار  و مدیران اجرایی دستگاه های امدادی و ستاد مدیریت بحران فرمانداری در فرودگاه رفسنجان، جلسه توجیهی بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف واحدهای عملیاتی و شرکت‌کننده در این تمرین تشکیل شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.