بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: توسعه اپرون، به روزرسانی ILS و بهسازی ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت:  توسعه اپرون، به روزرسانی ILS و بهسازی ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از آغاز بهره‌برداری از پل‌های تلسکوپی (Airbridge) فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: این پل‌ها پیش از آغاز سال جدید در سفر وزیر راه و شهرسازی به افتتاح رسیده بود، اما آغاز بهره‌برداری از آن‌ها به علت نیاز به تامین تجهیزات هندلینگ تاکنون به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت هندلینگ سامان استفاده از این پل‌ها را آغاز کرده و ایران‌ایر نیز در روزهای آینده استفاده از آن‌ها را شروع خواهد کرد.

امانی بنی در توضیح ضرورت استفاده از پل تلسکوپی در فرودگاه گفت: رفاه حال مسافران، تسریع در سوار و پیاده شدن به هواپیما و ارتقای ضریب ایمنی مهم‌ترین دلایل استفاده از پل‌های تلسکوپی است. با استفاده از این پل‌ها تردد خودروها در فرودگاه به حداقل رسیده و مسافران نیز ناچار نیستند در هوای گرم بندرعباس، برای ورود به ترمینال در فضای آزاد تردد کنند.

وی افزود: با توجه به ارتفاع بلند این پل‌ها، هواپیماهایی که بزرگتر از فوکر ۱۰۰ هستند می‌توانند از آن استفاده کنند و فعلا برنامه‌ای برای استفاده هواپیماهای ATR و فوکر ۱۰۰ از پل‌های تلسکوپی وجود ندارد.

برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های هرمزگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در ادامه به سایر برنامه‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: توسعه اپرون فرودگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرودگاه بندرعباس در سال ۹۸ است. اکنون قرارداد این طرح منعقد و عملیات آن آغاز شده است. با توسعه اپرون تعداد استندها از ۸ به ۱۰ و تعداد تاکسی‌وی‌ها از ۲ به ۳ ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: برنامه دیگر، بهسازی ترمینال یک فرودگاه است که از آن برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود. این برنامه با مساعد شدن هوا آغاز شده و تعویض بدنه، سقف و کف ترمینال را شامل می‌شود.

امانی نبی به روز رسانی سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرعباس را از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ این اداره کل دانست و گفت: شرکت فرودگاه‌ها برنامه دارد تا تمام دستگاه‌های کمک ناوبری کشور را به روزرسانی کند و این اتفاق در سال ۹۸ برای فرودگاه بندرعباس خواهد افتاد.

وی افزود: در نیمه اول سال ۹۸، عملیات نصب و بهره‌برداری سامانه کمک ناوبری DVOR/DME در فرودگاه‌های بندرلنگه و ابوموسی به اتمام می‌رسد. این عملیات در حال حاضر در فرودگاه بندر لنگه ۸۰ درصد و در فرودگاه ابوموسی ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مدیر فرودگاهی با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی فرودگاه بندر لنگه، با توجه به فرسودگی و ظرفیت پایین ساختمان قبلی در سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: دیوارکشی فرودگاه‌های میناب، پارسیان و بستک نیز به منظور نگهداشت فرودگاه‌ها برای شرایط اضطراری و امداد و نجات در دست اقدام است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.