◄ اعضای کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع منصوب شدند
طی ابلاغهای جداگانهای از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع رئیس و اعضای کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع منصوب شدند.
طی ابلاغهای جداگانهای از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع رئیس و اعضای کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع منصوب شدند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، علی شورمیج در اجرای تصویب نامه شماره 1127128 مورخ 28/12/95 ریاست جمهور و رئیس شورای عالی اداری و مصوبه چهل و نهمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت، حجت رستمی را بهعنوان رئیس و سید محسن سید محسنی، سید مجید موسوی، مجتبی رنجبر و معصومه سعیدپور را به عنوان اعضای کارگروه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع منصوب کرده است.
این کارگروه با وظایف مشخص برگرفته از سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم نقشه راه اصلاح نظام اداری و حقوق شهروندی در نظام اداری به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد، با هدف بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی، بهرهمندی شهروندان از ظرفیتهای ایجاد شده تشکیل شده است و از اعضای آن انتظار میرود برای اجرای وظایف زیر با یکدیگر همکاری کنند:
- تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاستها و اقدامات.
- تدوین و تنظیم برنامه صیانت از حقوق مردم و کارکنان و نظارت براستقرار آن در ستاد و فرودگاهها.
- تدوین و تنظیم فرآیند رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات مردم و کارکنان در ستاد و فرودگاهها.
- تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و شرکت فرودگاهها براساس شاخصهای و مصادیق عمومی و تخصصی.
- تعیین شاخصهای سنجش و اندازهگیری میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارایه خدمات و تکریم ارباب رجوع در ستاد و فرودگاهها.
- تدوین ساز و کاری مناسب جهت امکان دسترسی مستمر شهروندان به مدیران و کارکنان شرکت برای پاسخگویی و ارائه راهنماییهای لازم در چارچوب وظایف محوله.
- ایجاد ظرفیت و شناسایی محیط هایی جهت ارائه خدمت، امکانات و تسهیلات مناسب و شرایط حاکی از احترام به مراجعین در ستاد و فرودگاهها.
- ارائه راهکار مناسب جهت بهبود در فرآیندهای اداری اعم از: تجمیع فرایندهای اداری مربوط به هر خدمت در یک مکان، نصب تابلو راهنما در مبادی ورودی و معرض دید مراجعان و نیز تارنما (سایت) و درگاه (پرتال) اینترنتی، پیشبینی امکانات و تسهیلات فیزیکی، رعایت دقیق ساعت کار اداری و ارائه خدمات در تمام ساعت کار اداری.
- تدوین سازو کار مناسب جهت نظارت بر فرآیند ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی درعناوین تعریف شده
- تهیه و تدوین نحوه نظارت بر ارائه خدمات و اعمال پیگیری لازم تا رفع کامل موانع و نارساییها و تطابق ارائه خدمات با استاندارهای داخلی و بینالمللی
- تهیه و تدوین فرآیند سنجش رضایتمندی مسافران در خصوص کیفیت خدمات فرودگاهی با نظارتهای داخلی و بینالمللی (ASQ-ACI)
- نظامند کردن فرآیند ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی برای هریک از فرودگاههای زیرمجموعه تا رسیدن به سطح قابل قبول و استاندارد خدمات