کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ FIS هواپیمای فلایت چک انجام شد
کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ وارسی پروازی هواپیمای فلایت چک توسط مهندسان متخصص (FIS) مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی براساس آخرین استانداردها، با تکیه بر باور ملی و خوداتکایی علمی بدون نیاز به کشور سازنده با موفقیت انجام شد.
کالیبراسیون سامانه مانیتورینگ وارسی پروازی هواپیمای فلایت چک توسط مهندسان متخصص (FIS) مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی براساس آخرین استانداردها، با تکیه بر باور ملی و خوداتکایی علمی بدون نیاز به کشور سازنده با موفقیت انجام شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمای فلایت چک که خود وارسی پروازی سامانههای کمک ناوبری را با استفاده از FIS PANNEL برعهده دارد؛ هر ۶ ماه یک بار باید وارد مدار ارزیابی برای سنجش عملکرد تحت عنوان کالیبراسیون قرار گیرد.
دقت عمل کالیبراسیون ۵ برابر بهتر از سامانه ارزیابی شونده FIS Panel است و با ابزارهای تخصصی (سیگنال ژنراتور ناوبری، کابل های RF و ...) و توسط پرسنل متخصص صورت می گیرد.
گفتنی است؛ عملکرد صحیح سامانههای کمک ناوبری نقش اساسی در انجام پروازی ایمن در مسیرهای هوایی دارند که در زمان های مشخص توسط هواپیمای فلایت چک وارسی پروازی می شود.
یادآور می شود؛ طی سال گذشته حدود ۴۵۰ سورتی پرواز توسط هواپیمای فلایت چک انجام شد و حداقل یک بار به ۸۰ درصد فرودگاههای کشور سفر کرد و عملیات فلایت چک سیستمهای کمک ناوبری طرحهای پروازی و سیستمهای کمک بصری را انجام داد.
این در حالی است که هواپیمای فلایت چک در ماههای آخر سال گذشته به علت تعمیرات اساسی ارابههای فرود در آشیانه بود.