ارتقای کیفیت خدمات در فرودگاه های کشور
به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی شرکت فرودگاه ها، این شرکت از آغاز شهریور امسال تاکنون به نسبت دوره قبل با کسب شاخص رضایت ۷۲.۷ درصدی و رشد ۲.۷ درصدی مواجه شده است.
به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی شرکت فرودگاه ها، این شرکت از آغاز شهریور امسال تاکنون به نسبت دوره قبل با کسب شاخص رضایت ۷۲.۷ درصدی و رشد ۲.۷ درصدی مواجه شده است.
به گزارش تین نیوز، مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) از افزایش قابل توجه سطح کیفیت ارائه خدمات و امکانات در بازه ۱۰۰ روز آغازین کارکرد در دولت چهاردهم در فرودگاه های کشور خبر داد و افزود: با استقبال و مشارکت قابل توجه مسافران، از آغاز شهریور امسال تاکنون به نسبت دوره قبل با کسب شاخص رضایت ۷۲.۷ درصدی و رشد ۲.۷ درصدی مواجه شدیم.
محمدمهدی افشاری همچنین از ثبت میزان رضایتمندی و نظرات از خدمات فرودگاهی و جمع آوری بیش از یک میلیون و ۱۷۵ هزار بازخورد مسافران به وسیله سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دوره ۱۰۰ روزه آغاز به کار دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه استراتژیک سنجش کیفیت خدمات فرودگاهی، حساسیت ویژه وزیر راه و شهرسازی و تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در افزایش مستمر سطح بالای رضایت در مسافران، طی این بازه ۱۰۰ روزه نیز همچون گذشته، فرآیند پایش و کنترل هوشمند و آنلاین وضعیت ارائه خدمات در فرودگاه های کشور با جدیت بسیار در دستور کار بوده است و ثبت بازخورد در سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به صورت لحظه ای نسبت به کشف و شناسایی عوامل نارضایتی مسافران و اعلام در لحظه آن به مدیران کل در فرودگاه ها و نهایتا اصلاح فوری و بهبود کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی به مسافران اقدام شده است.
وی اظهار داشت: صاحب نظران حوزه مدیریت حمل و نقل، کسب رضایت مسافران را از مهمترین وظایف و اولویت های مدیریتی در سازمان های مرتبط برشمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران ارشد سازمان ها به جلب نظر مسافران را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.
وی در ادامه گفت: شاخص رضایت مسافر (Passenger Satisfaction Score) به عنوان یک عامل اصلی برای تعیین موفقیت سازمان ها در نظر گرفته می شود و همچنین معیاری مهم از چگونگی عملکرد کلی سازمان در رابطه با مجموعه انتظارات مسافران است و تنها سازمان هایی در این زمینه موفق اند که بتوانند قدرت رقابتی خود را با بالا بردن سطح کیفیت کالا ها و خدمات با توجه به نیاز های مسافران افزایش دهند.
ببین ! آدم یا باید برای خودش ارزش قائل باشه یا مخاطب. در شرایط تحریم و قطع ارتباط با ACI، تو چه جوري شدی مجري طرح ASQ و شاخص رو هم ۲.۷ درصد ارتقا دادی؟ مگه پارسال تو این شرکت ASQ اجرا شده که تو هم مقايسه کرده باشی و دقیقا به این نتيجه رسیده باشی که ۲.۷ درصد ارتقاي خدمات داشتی؟ کي بهت خط می ده؟ پای چی میشینی داداش؟ زشته این کارها. الان که افاضات کردی، ولی دیگه ادامه نده.
بعدش هم مگه همه سازمان ها مسافر دارند که Passenger Satisfaction Score هم داشته باشند و عامل اصلی در موفقیت شون حساب بشه؟ چرا به خودت نمیای؟
در راستای همین نظر، عرض کنم بهتره هر چيزي که جایی گفته میشه از سمت شما منتشر نشه. صبح یکی از دوستان می گفت تو که می گفتی هفت هشت سالی هست ASQ تو شرکت تعطیله. گفتم بازم میگم. گفتش تین نیوز زده شاخص ASQ نسبت به پارسال افزایش داشته! گفتم چی بگم؛ احتمالا منظورشون این صورتک هایی هست که تو بقالی و قصابی استفاده میشه!! حالا من کاری به این فرد معلوم الحال ندارم. هر کسی که باید ایشون رو بشناسه می شناسه. ولی برای سایت شما خوب نیست انتشار این نوع خبرها. هستند کسانی که به مطالب شما به عنوان مرجع نگاه می کنند.