بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیر کل فرودگاه بین المللی امام در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ تاثیرات ساخت شهر فرودگاهی / انتقال پروازهای زیارتی فرودگاه امام به ترمینال اختصاصی

◄ تاثیرات ساخت شهر فرودگاهی / انتقال پروازهای زیارتی فرودگاه امام به ترمینال اختصاصی
|

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه بین المللی امام با بیان اینکه ساخت شهر فرودگاهی امام، تاثیرات مثبتی در رشد زیرساخت های کشور خواهد داشت، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پروازهای زیارتی را به یک ترمینال اختصاصی انتقال دهیم.

سعید چلندری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، درباره تاثیرات ساخت شهر فرودگاهی امام اظهار کرد: با توجه به اینکه فرودگاه ها، موتور محرک توسعه کشورها محسوب می شوند، لذا ساخت شهر فرودگاهی امام، تاثیرات مثبتی در رشد زیرساخت های کشور خواهد داشت.

وی افزود: به واسطه منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری، ورود و خروج بخشی از کالاها، و محصولات فرآوری شده کارخانه ها آزاد می شود، و قطعا ساخت شهر فرودگاهی، رشد و توسعه چشمگیری در سطح کشور، و به خصوص در پایتخت را به همراه خواهد داشت.

میزان پیشرفت طرح های فرودگاه امام
چلندری، با تاکید بر اینکه به استثنای سه پروژه، مسئولیت کلیه پروژه هایی که در فرودگاه امام در حال احداث است، بر عهده مجری طرح و توسعه است گفت: پروژه های پاویون فرودگاه امام، پل ارتباطی ترمینال به پارکینگ خودروها و توسعه ضلع غربی و شرقی ترمینال، توسط وزیر راه و شهرسازی به فرودگاه امام واگذار شده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام، با اشاره به اینکه 70 درصد پروژه پل ارتباطی، به اتمام رسیده، گفت: 100 درصد پروژه پاویون به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، ضمن اینکه پروژه توسعه ضلع غربی و شرقی به مساحت 14 هزار مترمربع، در دست اجراست و امیدواریم تا پایان فروردین به اتمام برسد.

تمهیدات فرودگاه امام برای ایام نوروز
چلندری تصریح کرد: بر اساس اعلام ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز 1500 پرواز فوق العاده برای ایام نوروز صادر شده که بخشی از این پروازها توسط شرکت های هواپیمایی برای فرودگاه امام درخواست شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 50 درصد درخواست پروازها را پذیرش کردیم، گفت: با شرکت های هواپیمایی وارد مذاکره شدیم که بتوانیم زمان پروازها را بین ساعات 11 تا 23 که معمولا زمان خالی بیشتری داریم، تنظیم کنیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام، به خارج کردن مسافران پروازهای زیارتی از ترمینال شماره 1 اشاره کرد و گفت: مطالعاتی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال، بتوانیم این پروازها را از ترمینال 1 به یک ترمینال اختصاصی، انتقال دهیم تا هم فرهنگ زیارت را در آنجا برقرار کنیم و هم حجم بیشتری از پروازهای خارجی را از ترمینال 1 پذیرش کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn پاسخ

    آقای چلندری عزیز، بیائید و کمی واقع بینانه، کارشناسانه و دلسوزانه به " خیال " شهر فرودگاهی بپردازیم۰تهران بزرگ منطقه ای متراکم، آلوده، پرجمعیت، ترافیک زده، زلزله زا و خود یک کانون اقتصادی و تجاری است، لذا احداثیک منطقه ویژه و آزاد دیگر در فاصله ۳۵ کیلومتری با هیچ مدل اقتصادی هماهنگ نیست۰فرودگاه شما در سال ۱۳۵۶ با اهدافی کاملا متفاوت توسط یک آمریکائی مرحوم یعنی دکتر هورونجِف جانما ئی شد و مقرر شد مشاور ایرانی زیر نظر آمریکائی ها آنرا طراحی کند۰آنها هم عینا فرودگاه دالاس فورت ورثتگزاس را کپی کردند تا قطب پروازی منطقه شود ۰ شرائط سیاسی و اقلیمی هم در آنزمان ۱۰۰٪ فرق می کرد۰پس از ۱۳۵۷ فرودگاه شما کاملا دگرگون شد و گروه مشاور فرانسوی و ایرانی بدون توجه به محیط اطراف و نقش تهران در حمل ونقل هوائی بین المللی، چند بار طرح جامع را بدون مطالعات رایج در صنعت عوض کردند و به به و چه چه کردند و۰۰۰۰۰ حال شما و مجری توسعه که بهرحال یک سیاست مرد هستید، می خواهید یک فرودگاه معمولی منطقه ای و ناقص را بدون داشتن نقش محوری حتی در حلقه اقتصادی منطقه با اتلاف هزاران میلیارد تومان نداشته تبدیل به یک کارگاه ساختمانی کنید که سال ها خوراک برای پیمانکاران اختصاصی خاکباز باشد!!! این یعنی خیانت به کشور۰ فرودگاه شما حتی اگر روزی پایانه دومش ساخته شود(طی دهه آتی) شاید ۹ الی ۱۰ میلیون مسافر بین المللی داشته باشد و هیچ نیازی به منطقه ویژه و آزاد در منطقه ای شورآب و تقریبا بیابانی و خشک نیست۰ بجای این فرافکنی ها مطلوب است نقائص عدیده موجود در باندها و پایانه و توقفگاه خودرو و دسترسی زمینی و ریلی باین فرودگاه را برطرف کنید و رخصت دهید تا مسافران از سایر فرودگاه های بین المللی کشور جابجا شوند و همه عزم تهران متراکم نکنند۰ اگر دوبی ۷۱ میلیون مسافر پردازش می کند بخاطر آن است که کل آن منطقه آزاد با ارتباط دریائی(جبل علی) است و جمعیت کم و عمدتا غیر اماراتی است۰ دوبی قطب تجاری منطقه با سرمایه های آمریکائی٬ اروپائی، چینی و هندی و حتی ایرانی است، چون نه تحریم است و نه ایزوله است۰ مجری محترم توسعه فرودگاه شما مدام فرودگاه شما را با مناطقی مقایسه می فرمایند که هیچ شباهتی به اقلیم ایران ندارند۰ مدیر عامل فرودگاه دوبی یک انگلیسی است و مدیران کلیدی همه غیر اماراتی اند و به مثابه بنادر هنگ کنگ، سنگاپور و ماکائو اداره می شوند۰ لطفا معقول، علمی، غیراحساسی، ملی و دلسوزانه عمل کنید و از اتلاف سرمایه در فرودگاهتان برای رویاهای مخرب جلوگیری فرمائید۰ سالها پیش به مجری محترم توسعه فرودگاه شما عرض کردم " فرودگاه امام در عالی ترین شرائط " می شود فرودگاه مهر آباد با اقلیم خشک و بی آب۰