ثبت رکورد تازه ترانزیت کانتینری در مسیر کریدور شمال-جنوب
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، موفق به ترانزیت ۲۷ هزار و پانصد TEU کانتینر از طریق کریدور شمال-جنوب شد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، موفق به ترانزیت ۲۷ هزار و پانصد TEU کانتینر از طریق کریدور شمال-جنوب شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به ثبت رکورد تازه حمل بار ترانزیتی در مسیر کریدور شمال- جنوب شده است.
بر این اساس در چهار ماهه ابتدای سال جاری، ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال-جنوب حمل شده که حجم وزنی این تعداد کانتینر ترانزیتی، ۳۳۷ هزار تُن است.
نکته حائز اهمیت آن است که در آغاز پروژه احیای کریدور شمال-جنوب تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند و امارات و روسیه تعریف شده بود که به سرعت و طی دو ماه اخیر، به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا توسعه یافته است.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشور های حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیر ها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده می شود.
در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از استراتژی های اصلی خود را تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالا ها نموده و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش یابد.
همچنین به موازات، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه ظرفیت های حمل و نقل زمینی ناوگان است.
بر این اساس در چهار ماهه ابتدای سال جاری، ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال-جنوب حمل شده که حجم وزنی این تعداد کانتینر ترانزیتی، ۳۳۷ هزار تُن است.
نکته حائز اهمیت آن است که در آغاز پروژه احیای کریدور شمال-جنوب تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند و امارات و روسیه تعریف شده بود که به سرعت و طی دو ماه اخیر، به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا توسعه یافته است.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشور های حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیر ها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده می شود.
در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از استراتژی های اصلی خود را تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالا ها نموده و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش یابد.
همچنین به موازات، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه ظرفیت های حمل و نقل زمینی ناوگان است.
منبع:
سايت خبری مانا