بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ کلاهبردار اینترنتی نباشیم!

برای بعضی ها ایام عید بهانه ای است برای گشت وگذار و دیدار از دوستان و عزیزان خارج از کشور، اما برای برخی این موضوع تبدیل می شود به وسیله ای برای سود جویی و سوء استفاده از کسانی که به فوریت یا ترجیح سهولت، از روش تهیه بلیت اینترنتی استفاده می کنند.

 کلاهبردار اینترنتی نباشیم!
تین نیوز |

برای بعضی ها ایام عید بهانه ایی است برای گشت وگذار و دیدار از دوستان و عزیزان خارج از کشور، اما برای برخی این موضوع تبدیل می شود به وسیله ای برای سودجویی و سوء استفاده از کسانی که به فوریت یا ترجیح سهولت، از روش تهیه بلیت اینترنتی استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز، یکی از شهروند خبرنگاران این شبکه خبری، با بیان این مطلب گفت: یکی از درگاه های خرید بلیت هواپیما که ادعا می کند بلیت مرقون به صرفه و اقتصادی تری نسب به آژانس های دیگر دارد، سایت و اپلیکیشن سپهر 360 می باشد، که با آژانس های مختلف طرف قرارداد است که ظاهرا نظارتی بر روی آن ها ندارد!

وی افزود: چندی پیش به ضرورت خرید بلیت از این نرم افزار استفاده کردم، بلیت برگشت به مقصد ایران می خواستم که در سایر آژانس ها با قیمت های متفاوت که خود جای بحث است عرضه می شد. بر حسب اتفاق این آژانس (راه تمدن پارسیان) با قیمت کمتری و تاریخ مناسب تری پرواز وارش را با قیمت 10 میلیون تومان قابل فروش گذاشته بود. ابتدا همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه در انتهای فرم از بنده کد ملی مسافر به جای شماره گذرنامه را خواست!

او عنوان کرد: تعجب کردم و همان موقع تاکید می کنم همان موقع با آژانس تماس گرفتم و موضوع را اعلام کردم اما به بنده  گفتند که باید 40 درصد خسارت صدور بلیت را پرداخت کنم تا این موضوع برطرف شود! 40 درصد مبلغ بلیت خارجی معادل 4 میلیون تومان می شد و برای اینکه مسافر بنده در کشور خارجی به مشکل بر نخورد به اجبار پرداخت کردم.

این شهروند خبرنگار تاکید کرد: پس از آن با پشتیبانی پرواز وارش تماس گرفتم، آن ها هم گفتند این موضوع کاملا در حیطه اختیارات آژانس است و ما از این قانون خسارت اطلاعاتی نداریم! پشتیبانی سپهر 360 از تاریخ 14 فروردین 1402 قول پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه داده است اما تا کنون نه نتیجه ای اعلام شده و نه خسارتی برگردانده شده و پس از یک هفته تازه از بنده خواستند ثابت کنم که همان لحظه با آژانس مربوطه تماس گرفتم که این کار را که تلویحا انجام دادم اما همچنان جز سکوت و مشغول بررسی هستیم و...پاسخی دریافت نکرده ام.

وی بیان کرد: حساب کنید یک به اصطلاح خطای سایت روزانه حداقل 4 میلیون تومان واریزی برای حساب یک آژانس مسافرتی داشته باشد؟!امروز دقیقا دو هفته از این ماجرا می گذرد و دست آخر جواب آژانس صادر کننده بلیت این بوده که «همینی که هست شما هم هر کاری که صلاح می دانید (...) انجام دهید.!» به همین سادگی!!

این شهروند خبرنگار گفت: نه بنده اولین نفر دراین اتفاق هستم نه مطمئنا آخرین نفر که با این روش از سر مسئولیت فراموش شده این آژانس ها پیچیده می شوم اما می خواهم بدانم این موضوع را به چه کسی باید منعکس کرد تا کلاهبرداری هایی از این دست در این سایت ها و آژانس ها اتفاق نیافتد. یا لااقل مردمی که می خواهند خرید اینترنتی انجام دهند از این سایت های کلاهبردار و رفیق قافله! استفاده نکنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی پاسخ

    عرض شود که ما هم اقداماتی در این خصوص که باید انجام پذیرد، انجام داده ایم و متولیان امر را شناسایی و به مراجع مربوطه تحویل دادیم و انشالا که مردم فهیم ما قبل از خرید بلیط دقت بیشتری کنند تا در دام این عزیزان گرفتار نشوند./ جوابیه مسئول شهروند نگار فلان..... . باور کنید پاسخ من با پاسخ یک مسئول مربوطه مو نمیزنه.