ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی از ممنوعیت فروش طرح ترافیک موثرتر است
ماهیت کمیته اضطرار، کاهش آلودگی هوا نیست و فلسفه تشکیل جلسات این کمیته در شرایط اضطرار آلودگی هوا، صیانت از جان شهروندان است.
عضو سابق کمیته اضطرار آلودگی هوای کلانشهرها می گوید: تعطیلی مدارس و ممنوعیت طرح فروش ترافیک، بیشتر جنبه سلامتی دارد نه کاهش آلودگی هوا . ماهیت کمیته اضطرار، کاهش آلودگی هوا نیست و فلسفه تشکیل جلسات این کمیته در شرایط اضطرار آلودگی هوا، صیانت از جان شهروندان است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وطن شهر, بهزاد اشجعی افزود: تصمیمات در صورتی منجر به کاهش مقطعی آلودگی هوا می شود که در درجه اول ممنوعیت تردد هر گونه خودروی دیزلی به جز ناوگان عمومی و دوم تعطیلی صنایع باشد؛ زیرا بیشترین تأثیر را در کاهش آلودگی هوا دارد. ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی اثرگذاری بیشتری دارد تا ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک.
در موضوع سوخت پنهان کاری می شود و اطلاعات منتشر نمی شود یا ناقص منتشر می شود. الان هیچ کسی نمی داند در تهران مازوت سوزانده می شود یا گازوئیل پر گوگرد. می گویند مازوت نیست. اگر مازوت نیست، پس چیست؟ اگر گازوئیل است، گوگرد آن چند ppm است؟