بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
مشکل راهبران مترو چیست؟

کمبود راهبر قطار در شرکت بهره برداری مترو تهران

کمبود راهبر قطار در شرکت بهره برداری مترو تهران

تین نیوز | کمبود راهبر، اضافه کار اجباری بدون حقوق و نبود پایانه، بخشی از مشکلات رهبران شرکت بهره‌برداری مترو تهران است که امروز مقابل این شرکت تجمع و اعتراض کردند.

دقایقی پیش جمع کثیری از راهبران متروی تهران در مقابل شرکت مترو واقع در زیر پل کالج تجمع کردند.

یکی از راهبران مترو گفت: پس از جذب نیروی بیش از حد در شرکت مترو مقرر شد تا سال 1397 نیروی جدیدی جذب نشود و تمامی فشار کاری بر روی راهبران مترو است، به صورتی که کار اضافی از ماه می‌خواهند ولی اضافه کار نمی‌هند.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهبر کم داریم و به دلیل استخدام بیش از حد نیرو در سال‌های گذشته اجازه استخدام نمی‌دهند و نیروهای مازاد نیز هیچکدام وارد عملیات و راهبری نمی‌شوند؛ چرا که آزمون‌های سخت و تخصصی دارد و در درازمدت به دلیل سخت و زیان‌آور بودن شغل راهبری اثراتی بر جسم و روان خواهد داشت.

این راهبر مترو افزود: در حال حاضر اضافه کار اجباری از راهبران مترو می‌خواهند که بدون توافق کارگر است و برخلاف قانون کار محسوب می‌شود. در حال حاضر اعتراض ما به مدیریت خط و ریاست خط است.

وی گفت: راهبران مترو توانایی سه تیریپ کار اضافی را ندارند و با همان حقوق و مزایا درخواست کار بیشتر از ما می‌کنند و سوال ما اینجاست که چرا از دو هزار نیروی مازادی که عنوان می‌شود استخدام شده‌اند استفاده در شغل راهبری مترو نمی‌کنند.

یکی دیگر از راهبران مترو افزود: هنگامی که کار اضافی از راهبران مترو درخواست می‌کنند احتمال برخورد قطارهای به یکدیگر به دلیل تمرکز راهبران وجود دارد.

وی افزود: مسیری که مسافران از ارم تا کلاهدوز را 45 دقیقه طی می‌کردند به دلیل مشکلات موجود در بیش از یک ساعت طی می‌کنند.

این راهبر مترو بیان داشت: حدود 15 قطار باید در یک خط مترو باشد ولی در حال حاضر 18 قطار در خط است. درخواست ما دیدار با مدیرعامل و مطرح کردن مشکلاتمان است. نبود پایانه مترو نیز یکی دیگر از مشکلات راهبران محسوب می‌شود.

در حال حاضر راهبران مترو در محوطه شرکت بهره‌برداری متروی تهران تجمع کرده‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • درود بر کلیه راهبران مترو تهران کسانی نون حلال در میارن