برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین و استانداردهای تست اصطکاک سطوح پروازی و محو آثار لاستیک هواپیما "
حمید رضا نصرتی مدیر کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی که توسط آقای Dieter Pade یکی از برجسته ترین مدرسین این موضوع در ICAO و ACI و یکی از بزرگترین محققان این حوزه تخصصی فرودگاهی در آمریکا و اروپا تدریس شد ، اعلام داشت : مطابق با استانداردهای بین المللی موجود و بر اساس حجم پروازهای این فرودگاه با توجه به اهمیت مقوله تست اصطکاک سطوح پروازی در تامین سلامت و امنیت پروازها ، عملیات تست اصطکاک بایستی در هر بازه دو تا چهار هفته یکبار توسط تجهیزات خاص صورت پذیرد که در صورت رسیدن سطح اصطکاک به مقدار maintenance planing level (MPL) می بایست برنامه ریزی های لازم جهت انجام عملیات محو آثار لاستیک هواپیما از روی باند انجام شود.
حمید رضا نصرتی مدیر کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی که توسط آقای Dieter Pade یکی از برجسته ترین مدرسین این موضوع در ICAO و ACI و یکی از بزرگترین محققان این حوزه تخصصی فرودگاهی در آمریکا و اروپا تدریس شد ، اعلام داشت : مطابق با استانداردهای بین المللی موجود و بر اساس حجم پروازهای این فرودگاه با توجه به اهمیت مقوله تست اصطکاک سطوح پروازی در تامین سلامت و امنیت پروازها ، عملیات تست اصطکاک بایستی در هر بازه دو تا چهار هفته یکبار توسط تجهیزات خاص صورت پذیرد که در صورت رسیدن سطح اصطکاک به مقدار maintenance planing level (MPL) می بایست برنامه ریزی های لازم جهت انجام عملیات محو آثار لاستیک هواپیما از روی باند انجام شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی، مدیر کل دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده توسط FAA مقدار کربن به جا مانده ناشی از فرود هر هواپیمای پهن پیکر بر روی باند حدود ۸ کیلو گرم می باشد اعلام داشت در صورتیکه میزان اصطکاک باند ناشی از وجود این مواد در باند به سطح minimum friction level (MFL) برسد بر اساس مقررات بین المللی مطروحه در Annex14 ، عملیات نشست و برخاست هواپیما در آن باند امکان پذیر نخواهد بود و فرودگاه عملا تعطیل خواهد شد .
مهندس نصرتی ضمن تاکید بر رعایت کلیه الزامات و استانداردهای فرودگاهی افزود : برنامه ریزی های لازم جهت خرید یک دستگاه تست اصطکاک سطوح پروازی جهت انجام عملیات فوق و رعایت استانداردهای بین المللی در این زمینه و بالابردن سطح ایمنی پروازها در فرودگاه امام خمینی (ره) توسط این دفتر صورت پذیرفته است.
مهندس حمید رضا نصرتی ضمن تشکر از حمایت و اهتمام مدیران شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص برگزاری این کارگاه تخصصی افزود : با توجه به سیاستهای اتخاذی شهر فرودگاهی امام خمینی در خصوص افزایش سطح خدمت رسانی به مسافرین و ارتقاء جایگاه این شهر فرودگاهی در سطح منطقه ، ارتقاء و بروز رسانی دانش فنی و تخصصی کارشناسان این دفتر و همچنین آشنایی با جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا در صنعت فرودگاهی می بایست در صدر اولویت های آموزشی این شهر فرودگاهی قرار گیرد.
گفتنی است دوره مذکور که برای اولین بار در کشوربرگزار گردید ، با دستور عضو محترم هیئت مدیره و قایم مقام معاونت امور فرودگاهی و با هماهنگی مدیر محترم همکاری های بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و حمایت عضو محترم هیئت مدیره و معاون امور فرودگاهی توسط دفتر تامین و تجهیز فرودگاهی برگزار شد، علاوه بر کارشناسان و مهندسین آن دفتر ، کارشناسان معاونت توسعه زیرساختها ، اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی ، حراست ، مدیریت ایمنی شهر فرودگاهی نیز در این کارگاه دو روزه با استانداردها و الزامات بین المللی موجود در این زمینه آشنا شدند.