◄ شهر فرودگاهی امام بسترساز تبدیل تهران به هاب قدرتمند در غرب آسیا
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در شهر فرودگاهی انجام شود، برنامهریزی برای تبدیل تهران به یک هاب قدرتمند در غرب آسیا است.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در شهر فرودگاهی انجام شود، برنامهریزی برای تبدیل تهران به یک هاب قدرتمند در غرب آسیا است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امامخمینی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونان وزارت راهوشهرسازی که به میزبانی شرکت شهر فرودگاهی و در ترمینال گالری سلام برگزار شد، گفت: فرودگاه، یکی از نمادهای پیشرفت یک کشور است و ما میتوانیم با ساخت یک فرودگاه مدرن جلوهای از پیشرفت خود را به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: باید برای ساخت یک فرودگاه مدرن و پیشرفته در کشور بیش از پیش تلاش کنیم و در این راه میتوانیم با بررسی الگوهای موفق در صنعت فرودگاهی جهان با سرعت بیشتری به اهداف خود نزدیک شویم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص ترمینال گالری سلام با قدردانی از زحمات علی رستمی رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی و کلیه دستاندرکاران این پروژه گفت: ساخت و تجهیز ترمینال سلام یکی از گامهایی بود که در مسیر ساخت یک فرودگاه مدرن برداشته شد اما گام بعدی ساخت ترمینال ایرانشهر با ظرفیت اعزام و پذیرش یکصد میلیون مسافر در فاز نهایی آن است که میتواند خواست ما را در خصوص داشتن یک فرودگاه مدرن برآورده کند و باید بدون درنگ کار تحقیقاتی و عملیاتی آن پس از افتتاح ترمینال سلام شروع شود.
وی با اشاره به لزوم برنامهریزی برای انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه بینالمللی امام خمینی با هدف کاهش زمان سفر مسافرانی که از سایر شهرها به کشورهای دیگر پرواز دارند افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در شهر فرودگاهی انجام شود، برنامهریزی برای تبدیل تهران به یک هاب قدرتمند در غرب آسیا است.
اسلامی با اشاره به طرح جامع شهر فرودگاهی گفت: یکی از تصمیمات درست در صنعت هوانوردی کشور، تبدیل فرودگاه بینالمللی امامخمینی به شهر فرودگاهی بود و از نکات مهم در خصوص شهر فرودگاهی بهکارگیری سیستم حملونقل ترکیبی در بخشهای منطقه آزاد و شهر لجستیکی آن است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به لزوم اجرای سیستم حملونقل ترکیبی یادآور شد: شهر فرودگاهی امامخمینی میتواند به کاهش ترافیک پایتخت کمک شایانی کند و از همینرو باید ساخت شهر لجستیکی واقع در این مجموعه که فاز نخست آن ۱۷۰۰ هکتار وسعت دارد با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود و لازم است تا شهر فرودگاهی به سیستم حملونقل ریلی هم متصل شود.
استانبول دوبی دوحه دست کم دست نیافتنی هستند تو منطقه خاورمیانه