ایرتاکسی در فرودگاه امام با هواپیمای ۹ نفره راه اندازی شد
معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از راه اندازی پروژه ایر تاکسی در این فرودگاه با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی از سوی یکی از شرکتهای هواپیمایی خبر داد.
معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از راه اندازی پروژه ایر تاکسی در این فرودگاه با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی از سوی یکی از شرکتهای هواپیمایی خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سجاد کمالی پور اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.
وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تأثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا ایر تاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.
معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی افزود: پروژه ایر تاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینالهای موجود کلید خورده است.
وی در خصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی افزود: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفهجویی در زمان و هزینه، نیازهای بخشهای مختلف را پوشش میدهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهرهوری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.
عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایر تاکسی شکل گرفت. در حال حاضر فعالیتهای مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) آغاز میشود.
کمالی پور خاطرنشان کرد: با توسعه ناوگان ایر تاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.
جناب کمالی پور
لطفا نرخ بلیط را هم برای مدتهای زمانی متفاوت از بیست دقیقه تا صد و هشتاد دقیقه با همان ناوگانی که فرمودید باطلاع عموم برسانید تا مشتری ها بدانند.در ضمن این ناوگان چند ساله است؟
جناب کمالی پور
با حضور اپیدمی تا حداقل یکسال دیگر آیا این پرنده های ایرتاکسی با 100% ظرفیت مسافر جابجا خواهند نمود؟
اگر ظرفیت 50% باشد ،آیا کماکان اپراتور پرواز خواهد نمود یا خیر یا آنکه نرخ بلیط را دو برابر خواهد نمود؟
فرمودید ، اینها مصرف سوخت کمتری دارند!!! لطفا توضیح دهید چگونه است که این پرنده ها که نمی توانند سقف پروازی بالایی داشته باشند و لذا با مقاومت بیشتر هوا در ارتفاع پایین تر مواجه هستند و برای لیفت باید سوخت بیشتری مصرف کنند ، حال ناگهان سوخت کمتری مصرف می کنند؟!
فرمودید اینها همه جا می تواننددپرواز کنند!!!!ظاهرا جنابعالی نقشه ATS
ایران را ندیده اید که حکم می کند تمامی هواپیماها باید در کریدورهای خاص و ارتفاع بخصوصی پرواز کنند ،مخصوصا اگر خصوصی بوده و چارتر باشند!!!
جناب کمالی پور،لطفا به ما که کمسوادیم توضیح دهید،چگونه ایرتاکسی که ساخت خارج و همه قطعاتش ارزی است می تواند باقتصاد کشور کمک کند؟! فکر کنم شما ایران را با امریکا و جنرال اوی ایشن آنجا مقایسه فرموده اید که در آمد متوسط طبقه متوسطش ماهی 260000000تومان به بالاست!!!!!امیدوارم اقتصاد شهر فرودگاهی فرودگاه امام با درایت اقتصادی حضرتعالی سریعا شکوفا شود!!!