انجام عملیات موفق وارسی پروازی فرودگاه امام خمینی (ره)
در راستای پروژه بهسازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)عملیات وارسی پروازی چراغ های تقرب دقیق (PAPI) باند ۲۹L/۱۱R با موفقیت انجام شد.
در راستای پروژه بهسازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)عملیات وارسی پروازی چراغ های تقرب دقیق(PAPI) باند ۲۹L/۱۱R با موفقیت انجام شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در راستای پروژه بهسازی سطوح پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)عملیات وارسی پروازی چراغ های تقرب دقیق (PAPI) باند ۲۹L/۱۱R با موفقیت انجام شد.
با توجه به برنامه ریزی برای انجام عملیات بهسازی باند ۲۹R/۱۱L شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و لزوم استفاده از باند ۲۹L/۱۱R با نظر کمیته ایمنی کلیه تجهیزات باند مذکور بررسی و چک دقیق می شود زیرا در زمان بهسازی باند اصلی کلیه پروازها بر روی این باند نشست و برخاست می کنند.
کیوان ضرابی فر مدیرکل سامانه های الکترونیکی در خصوص این عملیات اظهار کرد: چراغ های تقرب دقیق پاپی نشان دهنده شیب صحیح فرود هستند. چراغ های پاپی دارای چهار یونیت بوده و این چراغ ها سمت چپ (یا راست) باند نصب می شوند و به وسیله تفکیک طیف نوری که ایجاد می کنند، زاویه صحیح فرود را به خلبان نشان می دهند. بطوریکه خلبان دویونیت نزدیک به باند را قرمز و دو یونیت دورتر را سفید ببیند متوجه درستی زاویه فرود می شود.
وی افزود: با توجه به نصب چراغ های مذکور توسط اداره کل تامین و تجهیز انجام عملیات وارسی پروازی توسط تیم متخصص برای اطمینان از عملکرد آن ضروری بود که با موفقیت انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) این عملیات با همکاری گروه فلایت چک شرکت فرودگاه ها ، معاونت عملیات هوانوردی و اداره کل سامانه های الکترونیکی معاونت بهره برداری فرودگاهی انجام پذیرفت.