بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

◄ پیش بینی جابجایی 500 هزار زائر با هواپیما در اربعین 1403

سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) در آیین آغاز پروازهای اربعین، با تشریح خدمات این فرودگاه به زائران اربعین از میانگین تاخیر 13 دقیقه ای پروازهای اربعین خبر داد.

پیش بینی جابجایی 500 هزار زائر با هواپیما در اربعین 1403
تین نیوز

سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی با تشریح خدمات این فرودگاه به زائران اربعین از میانگین تاخیر 13 دقیقه ای پروازهای اربعین خبر داد. محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز پیش بینی کرد 500 هزار زائر با هواپیما در ایام اربعین به عتبات عالیات سفر کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید چلندری صبح امروز شنبه 27 مردادماه 1403 در آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال "سلام" فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: 25 موکب در شهر فرودگاهی امام خمینی توسط پلیس، سپاه و بسیج فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی تجهیز شده است و به زائران خدمت رسانی می کند.

چلندری افزود: فضای پارکینگ برای پارک ۱۷ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده که به صورت کاملا رایگان از ۲۲ مردادماه تا 9 شهریور ماه  در اختیار زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از یک هزار و ۱۸۰ پرواز برنامه ‌ای و یک هزار و ۱۰۰ پرواز فوق العاده به ما اعلام شده و پیش بینی می‌کنیم که پروازهای اربعین به سه‌هزار و ۲۰۰ پرواز تا تاریخ ۱۲ شهریور خواهد رسید.

چلندری تاکید کرد: گرمای هوا به اندازه ای نیست که روی پروازها تاثیری داشته باشد و اکنون میانگین تاخیرها به حدود ۱۳ دقیقه رسیده که تاخیر عملیاتی و ناشی از ترافیک در فرودگاه نجف است.همچنین تا امروز کنسلی پرواز نداشته‌ایم.

محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از طریق پروازهای هوایی ۱۰۰ هزار نفر به کربلا عزیمت کردند، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰ هزار نفر و سال گذشته نیز بیش از ۴۵۰ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات عزیمت کردند.

محمدی بخش اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد عزیمت زائران ایرانی به مراسم اربعین حسینی پیش بینی ما این است که امسال ۵۰۰ هزار نفر از طریق ۲۸ فرودگاه کشور به عتبات عالیات سفر کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: خدمت به زائران حسینی وظیفه مهم تمام دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی است و همه ما تلاش می کنیم در اربعین حسینی در شان و منزلت زائران ایرانی خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.