بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال/ ۱۵۰۰ تاکسی چانگان تحویل تهران می‌ شود

معاون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که در صورت تامین بودجه از سوی شورای شهر تهران امکان بهره برداری از ایستگاه متروی پایانه جدید شرق تا قبل از اتمام این دوره مدیریت شهری وجود دارد.

تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال/ ۱۵۰۰ تاکسی چانگان تحویل تهران می‌ شود
تین نیوز

معاون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که در صورت تامین بودجه از سوی شورای شهر تهران امکان بهره برداری از ایستگاه متروی پایانه جدید شرق تا قبل از اتمام این دوره مدیریت شهری وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان گزارشی از سفر اخیرش به چین و آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم در این دوره مدیریت شهری اتمام و افتتاح پایانه جدید شرق بعد از چند سال از شروع ساخت بود و این در حالی بود که این پایانه به رغم پیشرفت ۹۰ درصدی نه تنها افتتاح نشده بود؛ بلکه به دلیل استهلاک شاهد پسرفت بودیم.

انتقال پایانه قدیم به پایانه جدید شرق تا مهر ماه 

افتتاح ایستگاه متروی پایانه جدید شرق در صورت تأمین بودجه

وی با بیان اینکه فرایند انتقال پایانه قدیم به جدید در حال انتقال است و تا مهرماه پایانه قدیم به پایانه جدید شرق منتقل می شود، افزود: یکی از اقدامات مهم اتصال مترو به پایانه جدید شرق است که درصورت تأمین مالی و با کمک شورای شهر تهران و اختصاص ردیف بودجه می توان تا قبل از پایان این دوره مدیریت شهری ایستگاه متروی پایانه جدید شرق را بهره برداری کرد.

تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال

درخواست شهرداری از شورای شهر برای اختصاص بودجه مجزا جهت توسعه جنوبی خط ۶ مترو

وی در مورد آخرین وضعیت تکمیل و توسعه خطوط فعلی مترو با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو قرار است تا پایان سال به اتمام برسد، گفت: از شورای شهر تهران درخواست داریم بودجه مجزایی برای توسعه جنوبی خط ۶ مترو اختصاص یابد و برای تکمیل پست های برق نیز اعتبار پیش بینی شود. ضمن اینکه بنا داریم پست برق بخش شمالی خط ۶ مترو نیز امسال به نتیجه برسد.

ایستگاه نجات اللهی، سرباز، میدان خراسان و هفده شهریور در حال تکمیل است

وی با بیان اینکه ما در افتتاح مسیر و ایستگاه ها طبق برنامه پیش رفته ایم و تحقق ۹۵ و ۹۰ درصدی داریم که قطعا بدون حمایت شورا، این مهم میسر نمی شد، افزود: ایستگاه نجات اللهی، سرباز، میدان خراسان و هفده شهریور نیز در حال تکمیل است و اوراق مشارکت برای اتمام این ایستگاه ها اضافه خواهد شد و در خط ۷ مترو نیز یک ایستگاه باقی مانده که تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه های موجود ورودی ایستگاه متروی تئاتر شهر بود و مردم در زیر زمین با سردرگمی مواجه بودند، اظهار کرد: یک  ورودی بدون اینکه رسانه ای شود به بهره برداری رسید و در این ایام خط ۸ و ۹ متروی تهران کلنگ زنی شد و میانگین حفاری با تی بی ام در خط ۱۰ مترو اضافه خواهد شد. 

اورهال ۸۶ دستگاه واگن مترو و سه رام قطار AC

در نیمه دوم سال قطارهای DC بیشتری وارد ناوگان مترو می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۶ دستگاه واگن در مترو اورهال شده است و سه رام قطار AC در سال جاری اورهال و به ناوگان اضافه شد، گفت: چهار رام قطار دیگر نیز در حال اورهال است که در مجموع ماهانه ۱۱ دستگاه واگن اورهال شدند که ناشی از اهمیت موضوع است و باید بگویم که روند اورهال مثبت بوده و ثبت سفارش قطعات نیز انجام شد و به نظر می رسد در نیمه دوم سال قطارهای DC بیشتری وارد ناوگان شود.

آغاز تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه از قطار ملی

۲۱ بدنه قطار ملی رنگ آمیزی شده و آماده نصب تجهیزات است

وی با اعلام خبر آغاز تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه از قطار ملی با تأکید بر اینکه قطارهای ملی تست شده و تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه نیز آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس باید به میزان ۱۳۰ میلیون یورو نفت به فروش رفته و ۵۴ میلیون یورو پیش پرداخت صورت بگیرد و این رقم برای تأمین اتوبوس های اربعین پیش بینی شده است. ۲۱ بدنه قطار ملی رنگ آمیزی شده و آماده نصب تجهیزات است. ما قراردادهای خود را منعقد کرده ایم و باید پیش پرداخت انجام شود و ما ۷۹۱ دستگاه به اضافه ۲۸۰ دستگاه واگن را در کنار ۱۱۳ دستگاه واگن ملی نهایی کردیم که با حمایت شورا و دولت این واگن ها وارد و تقدیم به ملت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقاضای ما این است که جلسه ای با حضور اعضای شورا با نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان برگزار شود، گفت: درخواست می کنیم عنایت ویژه ای انجام شود تا طرح به نتیجه برسد. 

روزانه یک دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می شود

هم اکنون ۳۱۷۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم

وی در مورد وضعیت اتوبوسرانی نیز با تأکید بر اینکه تعداد اتوبوس های جدید به ۱۰۲۵ دستگاه افزایش یافته است و به طور معمول روزانه یک دستگاه اتوبوس جدید وارد می شود و در هیچ یک از ادوار چنین آماری نداشتیم، ادامه داد: شهرداری در دوره قبل کمتر از ۱۰۰ عدد دستگاه اتوبوس دریافت کرد و مردم در رنج بودند و تلاش شد اتوبوس های جدید تأمین شود؛ بگونه ای که ۸۷۶ دستگاه اتوبوس به دوره ششم مدیریت شهری تحویل داده شد و هم اکنون ۳۱۷۴ دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم. 

تحویل ۱۵۰۰ اتوبوس به تهران توسط دو شرکت خودروساز تا پایان سال 

بارگیری۱۱۰ اتوبوس و ۱۵۰ تاکسی نیز در پایان هفته جاری

هرمزی با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد با عقاب و ۵۰۰ دستگاه با اسنا تا پایان سال تحویل داده خواهد شد، ادامه داد: در بازسازی اتوبوس ها نیز ۲۴ دستگاه اتوبوس از زمان ارائه گزارش قبلی تاکنون بازسازی شده است و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ دستگاه تاکسی نیز در پایان هفته جاری بارگیری خواهد شد و ۴۸۲ دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی و قرار شده است تا اسناد حمل تاکسی ها و اتوبوس های برقی چینی به اعضای شورا ارائه شود.

تاکنون ۱۵۳ دستگاه تاکسی برقی فعال شده است

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه با دو مجموعه خودروساز خدمات پس از فروش نهایی شده و مجموعه عقاب و کرمان موتور برای خدمات پس از فروش انتخاب شده اند که در هفته آینده یک شرکت نهایی خواهد شد،  ادامه داد: ۶۹۲ دستگاه تاکسی از ابتدای سال تأمین شده و ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی نیز وارد شده که البته ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی را رونمایی کردیم و دولت باید برای ماده ۱۲ تدبیراندیشی کند تا بتوان از این تاکسی ها استفاده کرد. تاکنون ۱۵۳ دستگاه تاکسی برقی فعال شده است. 

۱۵۰۰ دستگاه تاکسی چانگان تحویل تهران می شود 

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه با خودروسازی های داخلی مشکلاتی را داریم که باید برطرف شود، گفت: از مجموع آنچه وزارت صمت و اتحادیه حمل و نقل اعلام کرده بود، ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی چانگان تحویل گرفته می شود و برای نوسازی ۲۰۰۰ دستگاه ون هم با بانک رسالت هماهنگی هایی به عمل آمده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.