بازدید سایت : ۲۶۵۱۴۷
| کد خبر ۲۹۵۶۲۹
کپی شد

چمران: برای کنترل تخلفات تاکسی های گردشی چالش داریم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اعمال نرخ های جدید حمل ونقل از فردا گفت: در تاکسی های خطی دستگاه هایی برای نمایش نرخ نصب می شود تا از تخلفات جلوگیری شود اما در مورد تاکسی های گردشی، همچنان چالش هایی وجود دارد.

چمران: برای کنترل تخلفات تاکسی های گردشی چالش داریم
تین نیوز |

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخلاف برخی ادعاها، بافت فرسوده تهران افزایش نیافته، بلکه شاخص های تعریف این بافت توسط نهادهای مسئول تغییر کرده و معیارهای جدیدی به آن اضافه شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه جلسه ۳۱۸ شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت حمایت های دولتی در حوزه حمل ونقل اظهار کرد: هر سال در ابتدای سال وعده هایی از سوی وزارت نفت برای کمک به حمل ونقل عمومی داده می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این وزارتخانه، مبلغی را برای توسعه خودروهای برقی به صورت وام بدون بهره تامین کرد که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و شهرداری تهران، عملیاتی شد.

به گفته وی، رانندگان تاکسی می توانستند با مراجعه به نهادهای مشخص، از این وام بهره مند شوند البته وزارت نفت وعده داده بود که مبلغی را به صورت تدریجی و بر اساس پیمایش پرداخت کند و صندوقی نیز برای این منظور تشکیل شده بود.

چمران افزود: امسال هنوز برنامه مشخصی از سوی وزارت نفت برای حمایت مالی ارائه نشده، به جز آنچه که در قانون آمده است، به ویژه در زمینه اسقاط و جایگزینی تاکسی های فرسوده که از نظر من، یکی از اقدامات بسیار مهم است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص آغاز رسمی اعمال نرخ های جدید حمل ونقل از فردا اول اردیبهشت اضافه کرد: نرخ ها در خصوص اتوبوس و مترو موضوع روشن است و قیمت بلیت ها بر اساس مصوبه شورای شهر و پیمایش ها محاسبه و اعمال می شود.

وی گفت: درباره تاکسی ها نیز شماره تماس هایی از سوی سازمان تاکسیرانی اعلام شده و در تاکسی های خطی دستگاه هایی برای نمایش نرخ نصب می شود تا از تخلفات جلوگیری شود اما در مورد تاکسی های گردشی، همچنان چالش هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: بارها تاکید کرده ایم باید سامانه ای برای نظارت دقیق وجود داشته باشد تا مسافران به صورت الکترونیکی پرداخت کنند و دچار مشکل نشوند.

چمران افزود: نرخ ها باید در سامانه ثبت و مدیریت شود، نه اینکه راننده یا مسافر خودسرانه تصمیم بگیرد، در ساعات اوج ترافیک، افزایشی در نرخ کرایه پیش بینی شده که باید توسط سامانه نه به صورت توافقی اعمال شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بافت فرسوده شهر تهران گفت: در دوره های مختلف درباره بافت فرسوده صحبت کرده ایم برخلاف برخی ادعاها، بافت فرسوده تهران افزایش نیافته بلکه شاخص های تعریف این بافت توسط نهادهای مسوول تغییر کرده و معیارهای جدیدی به آن اضافه شده اند حتی بافت ناپایدار نیز به عنوان بخشی از بافت فرسوده در نظر گرفته شده که ما برای آن هم امتیازاتی در نظر گرفته ایم.

چمران تاکید کرد: از دوره دوم شورا، امتیازات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده اجرایی شد. به عنوان نمونه، قبل از مصوبه مجلس مبنی بر ۵۰ درصد تخفیف در عوارض نوسازی، ما در شورا تصمیم گرفتیم عوارض را برای ساکنین این بافت ها به صفر برسانیم حتی جرایم ساخت وساز گذشته نیز برای تشویق به نوسازی بخشیده شد.

وی ادامه داد: اکنون بیشترین پروانه های صادرشده در شهر تهران مربوط به مناطق دارای بافت فرسوده به ویژه منطقه ۱۵ است، میزان نوسازی انجام شده در تهران از برنامه ریزی قانونی ده درصد فراتر رفته و به بیش از ۱۲ درصد رسیده است با این حال، ما هنوز رضایت کامل نداریم و باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا سرعت نوسازی افزایش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تلاش ها در زمینه نوسازی بافت فرسوده موثر بوده، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب تر، باید تلاش ها را دوچندان کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.