بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

جزئیات محدودیت های جدید ضد کرونا، اجرا از اول آذر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات جدید ضد کرونایی این ستاد را تشریح و تاکید کرد : مصوبات جدید از اول آذرماه اجرا می شود.

جزئیات محدودیت های جدید ضد کرونا، اجرا از اول آذر
تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات مصوبات جدید ضد کرونایی این ستاد را تشریح و تاکید کرد : مصوبات جدید از اول آذرماه اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر علیرضا رییسی ( معاون امور بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ) گفت: این طرح جدید از ابتدای آذر ماه آغاز می شود و تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین مصوبات این ستاد با اشاره به مباحث مطرح در چهل و پنجمین جلسه ستاد کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: همانطور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

با شروع شدن فصل سرما میزان میزان شیوع بیماری به صورت شتابدار در حال بالا رفتن است و در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به صد و هشتاد هزار نفر رسیده است و میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور ما افزایش داشته است.

وی گفت: میزان تست‌های تشخیصی در کشور ما به چهل هزار تست در روز رسیده است، در جلسه امروز بر رعایت شیوه نامه ‌ها تاکید زیادی شد و تاکید شد که خدمات الکترونیک باید توسه یابد، همانطور که در اردیبهشت و فرودین این تجربه را داشتیم و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شده همه دستگاه‌ها به اجرای شیوه نامه ‌ها کمک کنند.

رییسی افزود: هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول بهداشتی استوار است. با رعایت شیوه نامه ‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

    با رعایت شیوه نامه ‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

وی ادامه داد: سه هفته پیش در 43 شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و سپس در 46 شهرستان محدودیت ایجاد کردیم، اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تعیین شده است. بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار 3، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.