بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

اوج‌گیری بیماری کرونا از ۲۰تا ۲۸ فروردین‌ماه آغاز می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار به شیوع گسترده کرونا ویروس گفت: مرحله دوم اوج‌گیری این بیماری از ۲۰ تا۲۸ فروردین ماه ۹۹ آغاز می‌شود.

اوج‌گیری بیماری کرونا از ۲۰تا ۲۸ فروردین‌ماه آغاز می‌شود
تین نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار به شیوع گسترده کرونا ویروس گفت: مرحله دوم اوج‌گیری این بیماری از ۲۰ تا۲۸ فروردین ماه ۹۹ آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسین فرشیدی افزود: این اوج‌گیری در زمان ۲۰ تا۲۸ فرودین‌ماه پیش‌بینی شده که در صورت رعایت کردن اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی می‌توان از این شرایط عبور کرد.

وی بیان کرد: در هفتم لغایت هشتم فروردین‌ماه امسال انتظار اوج‌گیری ابتلا به کرونا در استان را داشتیم که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و همکاری مردم در این زمینه، آمار روند صعودی بالایی نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا سه دسته شامل، افراد با وضعیت وخیم که به آی سی یو منتقل می‌شوند اما دو دسته دیگر در بخش‌های کووید یک و دو طول درمان را طی می‌کنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری دو هفته دوره درمان دارند و باید بگذرانند تصریح کرد: افراد مشکوک می‌توانند به مراکز تشخیصی و درمانی ویژه کرونا در سراسر استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات گرفته شده در کشور، ۹۰درصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونا در بیمارستان‌های دولتی بر عهده دولت و بیمه است و افرادی که مشکوک به این بیماری هستند نگرانی بابت هزینه‌های درمان نداشته باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۷۹ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از روز گذشته تاکنون (نهم فروردین ماه) ۶ مورد مثبت جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در استان اضافه شد و به ۱۷۹ نفر رسید.

حسین فرشیدی افزود: از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری حاد تنفسی در هرمزگان تا روز نهم فروردین ماه یک هزار و ۱۶۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۲۲ نفر ترخیص و ۸۷ نفر همچنان بستری هستند.

وی یادآور شد: در بندرعباس۹۰، کیش ۳۷، قشم ۱۹، پارسیان و بستک هر کدام ۲، بندرلنگه ۷، حاجی آباد ۵، جاسک و خمیر هر کدام یک، رودان ۴ و میناب ۱۱ نفر مبتلا به کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و همچنین ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.