بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد رسما اعلام شد+ تصاویر

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد که در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شده بود توسط شرکت سازنده اعلام شده است.

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد رسما اعلام شد+ تصاویر
تین نیوز

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد که در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شده بود توسط شرکت سازنده اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، شرکت زامیاد چندی پیش و در جریان نمایشگاه خودرو شیراز از اتوبوس بین شهری فوتون U9 در دو نسخه عادی و VIP رونمایی کرد. حال و در جدیدترین اخبار خودرو، زیرمجموعه سایپا با انتشار کاتالوگ این دو اتوبوس، جزئیات مشخصات فنی و امکانات آن ها را اعلام کرده است.

اتوبوس بین شهری فوتون U9 1

بررسی مشخصات فنی و امکانات اتوبوس فوتون U9 زامیاد

اتوبوس فوتون U9 زامیاد در هر دو نسخه استاندارد و VIP از یک پیشرانه شش سیلندر 6.7 لیتری خطی توربودیزل کامینز برخوردار است که می تواند قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتن متری را ارائه کند. وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ ها نیز بر عهده یک گیربکس اتوماتیک مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است.

اتوبوس بین شهری فوتون U9 2

ابعاد این اتوبوس به ترتیب ۹۳۸۰ میلی متر طول، ۲۵۰۰ میلی متر عرض و ۳۴۰۰ میلی متر ارتفاع است که نسبتا کوچک تر از دیگر اتوبوس های بین شهری رایج محسوب می شود و سبب می شود این محصول در دسته میدل باس ها جای بگیرد.

اتوبوس بین شهری فوتون U9 3

 

اتوبوس بین شهری فوتون U9 5

از جمله مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی اتوبوس فوتون U9 زامیاد باید به سیستم ترمز اضطراری (AEBS)، رادار هشدار خروج از خط (LDWS)، مانیتور لمسی 7 اینچی راننده، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، تلویزیون، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه های جانبی، یخچال و چای ساز، سیستم کروز کنترل، چراغ های روز، صندلی راننده پنوماتیکی و سامانه کنترل پایداری (ESP) اشاره کرد.

اتوبوس بین شهری فوتون U9 4

گفتنی است که تفاوت تیپ عادی و VIP اتوبوس زامیاد به تعداد صندلی و امکانات رفاهی برای مسافران مربوط است. به نحوی که نسخه VIP این اتوبوس از 18 صندلی تخت شو با زیرپایی برخوردار است که همگی از یک نمایشگر 11 اینچی، سینی تاشو، جا لیوانی و پورت USB برخوردارند. نسخه معمولی اما صرفا از 38 صندلی عادی برخوردار است که فاقد این امکانات هستند. کاتالوگ هر دو نسخه اتوبوس فوتون U9 زامیاد را در ادامه می بینید:

اتوبوس بین شهری فوتون U9 6

اتوبوس بین شهری فوتون U9 7

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.