بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز

مجموع عوارض شهرداری برای قریب ۳۰ درصد یک پروژه شهری کفاف می دهد

هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز
تین نیوز

شهردار شیراز با بیان اینکه درصد مشارکت مردم در پرداخت عوارض شهری کم است، گفت: مجموع عوارض نوسازی، خودرویی و شغلی دریافت شده از شهروندان تنها برای ۲۵ تا ۳۰ درصد یا نیمی از یک پروژه بیشتر نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برندگان هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری شیراز با حضور در ساختمان شهید سلیمانی مورد تجلیل شهردار این کلان شهر و تیم اقتصادی وی قرار گرفتند.

شهردار شیراز در این آیینِ تقدیر خطاب به برندگان جشنواره پرداخت عوارض خوش حسابی اظهار کرد: در شهر شیراز چند صد هزار نفر بوده و هستند که عوارض شغلی، نوسازی و خودرویی خود را پرداخت کردند و جشنواره های خوش حسابی بر اساس وعده شورای اسلامی شهر و ادای وظیفه و وفای عهد مدیریت شهری برگزار می شود.

محمدحسن اسدی بر تبلیغات، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با برگزاری جشنواره خوش حسابی برای پرداخت عوارض شهرداری تاکید کرد.

اسدی با بیان اینکه در این کلان شهر  بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی و شغلی و بیش از ۶۰۰ هزار وسایل نقلیه وجود دارد و همچنین بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که قبض عوارض نوسازی برای آن ها صادر می شود، وجود دارد، افزود: یکی از آسیب هایی که در این حوزه وجود داشته و دارد، درصد مشارکت کم مردم است.

وی همچنین بر تعامل بیش از پیش مدیریت شهری با کسبه و دارندگان واحدهای مسکونی و خودرو در پرداخت عوارض تاکید کرد.

 وی اضافه کرد: در این راستا با برگزاری جشنواره خوش حسابی مردم را تشویق می کنیم تا این مشارکت را داشته باشند و این درحالی است که در برابر هزینه های چند صدمیلیارد تومانی اجرای پروژه هایی همچون ساخت تقاطع های غیرهمسطح نواب کمربندی احمدبن موسی(ع) هزینه هزار میلیارد تومانی تملکات پروژه نیز بر عهده شهرداری است.

 شهردار شیراز بیان کرد: حال اینکه مجموع عوارض نوسازی، خودرویی و شغلی دریافت شده از شهروندان تنها برای ۲۵ تا ۳۰ درصد یا نیمی از یک پروژه بیشتر نخواهد بود.

 اسدی تصریح کرد: آنچه برای مجموعه شهرداری بسیار مهم بوده این است که شهروند مسئولیت پذیر و شهروند همراه را در شهر داشته باشد و شهروندی که به موقع عوارض خود را پرداخت و به نظافت شهر، فضای سبز و آلودگی کمتر شهر کمک می کند و به دنبال یک شهر قابل سکونت باشد و کمترین آلودگی و ترافیک را داشته باشد، پس این موضوع برای ما بسیار مهم است و پیشنهادی که ما به شورای اسلامی شهر دادیم و شورا پذیرفت مصوب شدن جایزه خوش حسابی بود که توسط شهرداری اجرایی و عملیاتی شد.

 وی بیان کرد: امسال یک تمهیدات بهتر و ویژه تر برای پرداخت عوارض تعریف شده است که شهروندانی که در فصل بهار و یا ۵ ماهه نخست سال عوارض خود را پرداخت کنند، امتیاز و شانس بیشتری در جشنواره خوش حسابی خواهند داشت.

اسدی ضمن قدردانی صمیمانه از شهروندان و افراد مسئولیت پذیر و همراه که در این مراسم حضور داشتند، افزود: بدانید که هزینه ای که امروز پرداخت می شود خرج عمران و آبادانی، امور زیرساختی و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه خطوط حمل ونقلی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی و توسعه فضای سبز می شود.

 شهردار شیراز تأکید کرد: شهرداری از هزینه های پرداختی شهروندان صیانت می کند و امانت دار است و کلید شهر در دست شهرداری است، اما شهر جز با مشارکت مردم ساخته نمی شود و ما به یک شهر آرمانی جز با مردمی فرهنگ دوست، نخواهیم رسید.

 اسدی اظهار کرد: شیراز مهد فرهنگ، ادب و تمدن است و شهری است که نجابت و همراهی مردمان آن همواره زبانزد بوده و است و از سوی دیگر این موضوع را نباید فراموش کرد که شیرازی که همه آن را دوست دارند، علاوه بر این که یک شهر کهن و باستانی و تاریخی است، دارای مردمانی خون گرم و مهمان دوست و با صفایی است.

برندگان جشنواره خوش حسابی سفیران شهرداری شیراز در حوزه پرداخت عوارض هستند

در ادامه این آیین همچنین مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز ضمن قدردانی از شهروندان در راستای پرداخت به موقع عوارض به جهت توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز، اظهار کرد: این جشنواره ها بهانه ای برای تشکر از شهروندان است و به ما این انگیزه را می دهد که برای شهر خدمات بهتری ارائه بدهیم.

 امید گشتاسبی خطاب به برندگان این جشنواره، افزود: شما به عنوان سفیران شهرداری در حوزه پرداخت عوارض خواهید بود و در سال جاری مقرر شده است مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان توزیع جوایز صورت گیرد و یکی از جوایز، جایزه یک میلیارد تومانی خواهد بود. 

 وی بیان کرد: هر ساله جوایز قرعه کشی به روز خواهد شد و شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کرده اند در سیستم قرعه کشی ثبت خواهند شد.

 مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز اضافه کرد: شهروندانی که در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند امتیاز آن ها به مراتب بیشتر از افرادی خواهد بود که در سه ماهه های بعد پرداخت کنند، بنابراین شهروندانی که در فصل بهار عوارض خود را پرداخت کنند پنج امتیاز و شهروندانی که عوارض خود را در فصل زمستان پرداخت کنند یک امتیاز خواهند داشت و این در حالی است که شهروندانی که در فصل بهار عوارض خود را پرداخت کنند پنج بار نام آن ها در سیستم قرعه کشی ثبت می شود.

گشتاسبی تصریح کرد: این اقدامات بهانه ای است که ما ارتباط دو سویه خود را حفظ کنیم تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت تر به شهروندان، مشارکت و اعلام رضایت شهروندان را دریافت کنیم.

هفتمین جشنواره خوش حسابی پرداخت عوارض سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز در راستای تشویق و فرهنگ سازی شهروندان جهت پرداخت به موقع عوارض در قالب ۷۰ میلیارد ریال جایزه ارزنده ویژه پرداخت کنندگان نقدی عوارض نوسازی، صنفی و خودرو برگزار و به قیدقرعه به شرکت کنندگان در این جشنواره هدایای نقدی اهدا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.