بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

کمک تقاطع هوشمند به افزایش ایمنی

کمک تقاطع هوشمند به افزایش ایمنی
تین نیوز |

شرکت کانتینانتال (Continental) در صنعت خودروسازی خود را برای آزمون عملیاتی «تقاطع هوشمند» آماده می‌کند که به منظور جلوگیری از برخورد کاربران آسیب‌­پذیر جاده­‌ای (عابرین پیاده، دوچرخه‌­سواران و راکبین موتور سیکلت) و ایمنی تردد وسایل نقلیه در تقاطع­‌ها طراحی شده است.

فناوری که از سامانه‌­ای مبتنی بر ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) استفاده می­‌کند، اولین بار در اکتبر امسال توسط مرکز توسعه کانتینانتال  در بریملی میشیگان به صورت نمایشی مورد آزمون قرار گرفته است.

آزمون فناوری در دنیای واقعی در یکی از تقاطع‌­های شهر کلمبوس درایالت اوهایو انجام خواهد شد و به عنوان یک موضوع برجسته در نمایشگاه CES 2018  (که ژانویه 20188 در لاس­‌وگاس برگزار می­‌شود) مورد بحث قرار خواهد گرفت. بر اساس بررسی‌­های شرکت کانتینانتال، فناوری تقاطع هوشمند تمامی کاربران جاده‌­ای را در یک محدوده 3600 درجه‌­ای از تقاطع شناسایی نموده و موقعیت حرکتی آنها را به خودروهایی که به تقاطع نزدیک می­‌شوند (و به فناوری V2X مجهز هستند) منتقل می­‌کند.

فناوری تقاطع هوشمند یک مجموعه کامل از حسگرها را برای یک تقاطع در نظر می­‌گیرد، الگوریتم‌­های هم جوشی حسگرها مدل محیطی را تولید می­‌کند و واحدهای DSRC هم در تقاطع و هم برروی خودروها قرار می‌­گیرند.

یکی از نقاط تمرکز در این کار، محافظت از کاربران آسیب­‌پذیر جاده‌­ای شامل عابرین پیاده، دوچرخه سواران و راکبین موتور سیکلت می­‌باشد. نقطه تمرکز دیگر، پشتیبانی از رانندگان در تقاطع‌­های پیچیده و جلوگیری از تصادفات احتمالی به دلیل گردش به چپ خودروها در شرایط عدم دید کافی رانندگان می‌­باشد.

جرمی مک­‌کلین، رئیس سامانه‌­ها و فناوری ایمنی شرکت کانتینانتال در شمال آمریکا می­گوید: «ما با افتخار مشارکت جهت بکارگیری فناوری تقاطع هوشمند خود را با شهری در سطح بالای نوآوری مانند کلمبوس به عنوان یک همکاری با وزرات حمل­‌ونقل آمریکا در پاسخ به چالش شهر هوشمند اعلام می‌­کنیم.»

وی ادامه می­‌دهد: «راهکار ما بر اساس تبدیل و به روزرسانی راهکارهای سخت­‌افزاری ونرم‌­افزاری خودرویی به صورت یک برنامه کاربردی زیر ساختی شکل گرفته است. شهرها قادر خواهند بود این فناوری را برای افزایش ایمنی شهروندان خود پیاده‌­‌‌‌سازی کنند. در بلند مدت این فناوری قادر خواهد بود جریان ترافیک درون شهری را بهبود بخشد، زمان سفر را کوتاه کند و از آلودگی­های ناشی از تردد خودروها بکاهد.»

حسگرها مانند دوربین­‌ها، رادار و لیدار در گوشه­‌های یک تقاطع نصب می­‌شوند . آنها هر متحرکی را در محوطه تقاطع تشخیص می‌­دهند و فهرستی از موجودیت­های ترافیکی را به واحد همجوشی حسگرها منتقل می‌کنند تا یک مدل 360 درجه‌­‌ای از محیط تقاطع تولید شود. اطلاعات حاصل از این مدل توسط واحدهای DSRC در همه جهات منتشر می‌­شود و به خودروهای ورودی تقاطع منتقل می‌­گردد.

یک واحد کنترل DSRC داخل خودرو پیامها را دریافت می­‌کند و هشدارهای لازم را برای عکس‌­العمل مناسب راننده در مواجهه با شرایط بحرانی  تولید و به اطلاع او می­‌رساند.

باستین زیدک مدیر پروژه تقاطع هوشمند در شرکت کانتینانتال شمال آمریکا اضافه می­‌کند: «فناوری، نمایشی از ایمنی مشارکتی است و یک گام بلند برای تحقق افق ما جهت رسیدن به رانندگی عاری از تصادفات و افق تصادفات صفر می‌باشد.»

 

 

منبع: سامانه فناوری ارتباطات خودرویی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.