موفقیت سامانه پرداخت عوارض الکترونیکی در اسلواکی
تیننیوز | سامانه پيچيده پرداخت الکترونيکی عوارض در اسلواکی که از سال 2010 راهاندازی شده است، رشد يکنواختی را نشان میدهد. گفته میشود که با اين سامانه در سال 2013 مبلغ 161 ميليون دلار و در سال 2014 مبلغ 200 ميليون دلار آمريکا عوارض جمعآوری شده است. همچنين در سه ماههی اول سال 2015 مجموع عوارض دريافت شده به ميزان 14.4 ميليون دلار بوده است.
در پايان ماه مارس سال 2015 نصب تعداد 245408 واحد تجهيزات درونخودرويی (OBU) در سامانه ثبت شده است. 72 درصد از اين واحدها بر روی خودروهای رانندگان خارجی نصب شدهاند. سامانه پرداخت الکترونيکی عوارض در اسلواکی که توسط شرکت Skytoll به نمايندگی از شرکت ملی بزرگراههای اين کشور طراحی، توسعه و اجرا شده است، در سال 2010 برای دريافت عوارض از خودروهای سنگين با وزن بيش از 3.5 تن بهکار گرفته شده است.
اين سامانه 17741 کيلومتری که شرکت نروژی Q-Free، سامانه اصلی پرداخت الکترونيکی عوارض و سامانه اعمال قانون (صدور برگ جريمه) آن را فراهم میکند، به لحاظ بکارگيری استانداردهای بينالمللی، منحصر به فرد است و نه تنها آزادراهها و بزرگراهها، که بخش وسيعی از جادههای اصلی را نيز پوشش میدهد.
اين سامانه از مدل مسافت محور با ترکيبی از فناوریهای تعيين شده توسط اتحاديه اروپا به عنوان ملزومات سامانههای تعاملپذير ETC استفاده میکند که شامل GPS برای موقعيتيابی، GPRS برای انتقال داده و همچنين فناوری DSRC برای کنترل و اعمال قانون هستند. اين سامانه به گونهای طراحی شده است تا به اندازه کافی برای پوشش رشد حمل و نقل باری در آينده انعطافپذير باشد و بتواند در سطح شبکه جادهای کشوری گسترش يابد.
در پايان ماه مارس سال 2015 نصب تعداد 245408 واحد تجهيزات درونخودرويی (OBU) در سامانه ثبت شده است. 72 درصد از اين واحدها بر روی خودروهای رانندگان خارجی نصب شدهاند. سامانه پرداخت الکترونيکی عوارض در اسلواکی که توسط شرکت Skytoll به نمايندگی از شرکت ملی بزرگراههای اين کشور طراحی، توسعه و اجرا شده است، در سال 2010 برای دريافت عوارض از خودروهای سنگين با وزن بيش از 3.5 تن بهکار گرفته شده است.
اين سامانه 17741 کيلومتری که شرکت نروژی Q-Free، سامانه اصلی پرداخت الکترونيکی عوارض و سامانه اعمال قانون (صدور برگ جريمه) آن را فراهم میکند، به لحاظ بکارگيری استانداردهای بينالمللی، منحصر به فرد است و نه تنها آزادراهها و بزرگراهها، که بخش وسيعی از جادههای اصلی را نيز پوشش میدهد.
اين سامانه از مدل مسافت محور با ترکيبی از فناوریهای تعيين شده توسط اتحاديه اروپا به عنوان ملزومات سامانههای تعاملپذير ETC استفاده میکند که شامل GPS برای موقعيتيابی، GPRS برای انتقال داده و همچنين فناوری DSRC برای کنترل و اعمال قانون هستند. اين سامانه به گونهای طراحی شده است تا به اندازه کافی برای پوشش رشد حمل و نقل باری در آينده انعطافپذير باشد و بتواند در سطح شبکه جادهای کشوری گسترش يابد.