بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
شهر مانتین ویو در کالیفرنیا

یک شرکت نوآور در حوزه ارتباطات بی‌سیم و شبکه خودروهای مرتبط

یک شرکت نوآور در حوزه ارتباطات بی‌سیم و شبکه خودروهای مرتبط
تین نیوز|شرکت VENIAM به عنوان يک شرکت نوآور در حوزه ارتباطات بی‌سيم و شبکه خودروهای مرتبط، در سال 2015 يکي از برندگان FIERCE 15 اعلام شده است.

چرا اين شرکت يکی از برندگان Fierce 15 اعلام شده است: چه اتفاقی می‌افتد اگر هر خودرويی در جاده بتواند تبديل به يک نقطه اتصال (Hotspot) متحرک شود؟ اين امر چطور می‌تواند به تحت پوشش قرار دادن مناطقی که فاقد پوشش اينترنتی هستند، کمک کند؟ اين همان چشم‌انداز شرکت Veniam است، پيشتازی در چيزی که به آن «اينترنت اشياء در حال حرکت» گفته می‌شود. شرکت Veniam ارائه‌دهنده راهکار سخت‌افزاری، نرم‌فزاری و فناوری ارتباطات ابری است تا با استفاده از خودروها به عنوان گره­‌های شبکه‌، يک شبکه توری ايجاد کند.  فناوری اين شرکت برای انتقال اطلاعات خودرويی، از شبکه‌های Wi-Fi، 3G، LTE و استاندارد 802.11p استفاده می‌­کند و همچنين از ارتباطات برد کوتاه اختصاصي (DSRC[1]) براي ارتباطات خودرو به خودرو بهره می‌برد.

جان باروس موسس و مديرعامل شرکت Veniam می‌گويد که هر خودرو به پنج دليل اصلی زير بايد با خودروهای ديگر مرتبط باشد:
- خودروها جهت استفاده به عنوان مراکز اتصال متحرک برای گسترش پوشش اينترنت بسيار ايده‌آل می­‌باشند، زيرا آنها بطور معمول در جاهايی هستند که تعداد زيادی از مردم حضور دارند.

- آنها می‌توانند به عنوان حسگرهايی در شهرهای هوشمند عمل کنند و با تجهيزات و سامانه‌­های ترافيکی ارتباط برقرار کنند.
-آنها می‌توانند به‌عنوان کانال‌­های انتقال داده‌های اينترنت اشياء عمل کنند.
-  خودروهای مرتبط می‌توانند يک شبکه توری تشکيل دهند تا امکان برقراری ارتباطات را در زمان وقوع حوادث غير مترقبه فراهم کنند.

- و با استفاده از ارتباطات V2V می‌توان از وقوع تصادفات جلوگيری کرد و همچنين می‌­توان سطح پوشش شبکه اينترنت را فراتر از WiFi سنتی، گسترش داد.

در حال حاضر Veniam دو حوزه اصلی را هدف قرار داده است: ناوگان­‌های حمل‌ونقل در سطح شهرها و مناطق صنعتی مانند بنادر و پايانه‌های حمل بار. اين شرکت بر روی خودروها، سخت‌افزار نصب می‌کند و از الگوريتمی استفاده می‌کند تا تشخيص دهد به کدام شبکه متصل شده است تا هيچ‌گاه ارتباط خودرو قطع نشود. زمانی‌که Wi-Fi يا طيف فرکانسی آزاد قابل دسترسی نباشد، ارتباط به شبکه‌های سلولی برمی‌گردد. برخی داده‌ها مانند موقعيت خودرو براي خدمات خودرويی مانند Lyft  يا Uber بايد فورا انتقال داده شوند و بيشتر ابتدا از طريق شبکه سلولی انتقال پيدا می‌کنند. با اين همه، داده‌های ديگر می‌توانند بطور موقت ذخيره شوند و بعداً  مورد آناليز قرار بگيرند و باروس می‌افزايد که اغلب اين‌ها شامل داده‌هايی مانند ويدئوهای دوربين‌های نظارتی که بر روی خودروها نصب شده‌اند يا داده‌های سفر از ناوگان‌های شهری هستند که برای ارزيابی شرکت‌های بيمه بکار می­‌روند.

علاوه‌ بر نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار و سخت‌افزار اوليه مورد نياز، اين شرکت خدمات مديريت‌شده از طريق ارتباطات ابری را نيز ارائه می‌­دهد. مشتريان می‌توانند مانيتورينگ بلادرنگ ناوگان، تجزيه و تحليل داده‌ها و جريان‌های داده از خودروها (مانند داده‌­های حسگرها و دوربين‌های نظارتی) و حتی خدمات رايگان Wi-Fi از طريق يک درگاه اينترنتی (پرتال) اختصاصی را داشته باشند. مشتريان در ازاي خدمات مديريت‌شده برای هر خودرو مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند.

خدمات Veniam در پورتو، پرتقال پياده­‌سازی شده ‌است و برای پياده‌­سازی در شهرهای بارسلونا، سنگاپور و چند جای ديگر در حال کار است. در پياده‌­سازی صورت گرفته در شهر پورتو، شرکت دارای يک شبکه توری خودرويي در سطح شهر می‌باشد که شامل کل ناوگان اتوبوس‌رانی، تاکسی‌­ها و خودروهای خدمات شهری است و به بيش از 150000 کاربر، خدمات Wi-Fi رايگان ارائه می‌دهد. در پرتقال، اين شرکت  برای بازگشت به شبکه سلولی با Vodafone کار می‌کند.

شرکت Veniam حدود 30 کارمند (شامل 20 نفر مهندس و 6 نفر با مدرک دکتری) دارد و آقايان روبين چيس (موسس و مدير‌عامل سابق شرکتZipcar) و روی راسل ( مدير فنی سابق شرکت Zipcar) در گروه هدايت کننده آن حضور دارند. اين شرکت 4.9 ميليون دلار از سرمايه­‌گذارانی مانند Union Square Ventures ، True Ventures و Cane Investments دريافت کرده است و به دنبال افزايش سرمايه برای مرحله دوم می‌باشد. اين شرکت همچنين  1.5 ميليون دلار نيز از طريق دولت وام دريافت کرده ‌است.

برنامه آينده شرکت: اين شرکت قصد دارد امسال پياده‌­‌سازی‌­های خود را در آمريکا گسترش دهد. به لوس‌آنجلس، نيويورک، فيلادلفيا، منطقه خليج سان‌فرانسيسکو و چند شهر ديگر توجه دارد و تمرکز آن بر روی شهرهايی است که در حال حاضر دارای شبکه فيبری و Wi-Fi هستند تاVeniam بتواند از آنها برای توسعه خدمات خود استفاده کند. اين شرکت همزمان با توسعه خود به دنبال مشارکت با شرکت‌­های حمل­‌ونقل و يکپارچه‌­کننده­‌های سامانه‌­ها می‌باشد.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.