بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ارائه گزارش هواشناسی توسط روبات‏ها

ارائه گزارش هواشناسی توسط روبات‏ها

تین نیوز | محققان دانشگاه هریوت وات و کالج دانشگاهی لندن در حال طراحی نوعی رایانه هستند که می‏تواند اطلاعات هواشناسی را جمع‏ آوری کند و سپس به پیش ‏بینی وضع هوای آینده مانند انسان بپردازد.

این فناوری با استفاده از فرآیندی موسوم به نسل زبان طبیعی (NLG)، می‏ تواند در آینده در روبات‏های انسان‏ نما در تلویزیون برای گزارش وضع هوا مورد استفاده قرار گیرد. این به‌روزرسانی‏ های هواشناسی رایانه ‏ای توسط دانشمندان مورد استفاده قرار گرفته است. آنها با استفاده از داده ‏های اداره هواشناسی آمریکا در حال تولید الگوریتم ‏های جدید برای تولید خودکار گزارش‌های دقیق هستند. در صورت موفقیت‏ آمیز بودن این پروژه که «نسل زبان مستقل از دامنه» (DILiGENt) نام دارد، سیستم پیش ‏ساخت آن برای تولید گزارش ‏های هواشناسی محلی در سایت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

فرآیند NLG به تولید خودکار متون قابل خواندن به زبان انگلیسی یا زبان‏های دیگر در رایانه می‏ پردازد. معمولا برنامه با آمار و اعداد یا هر نوع اطلاعاتی که به زبان خاصی نوشته نمی‏ شود، آغاز می‏شود. این بخش شامل ستون‏هایی از داده‏ های عددی یا مجموعه‏ ای از مدخل‏ ها در یک پایگاه داده است. برنامه NLG به صورت متناوب، یک بلوک متنی را برای تسهیل در خواندن و درک آن به شکل دیگر بیان می‏ کند. از این برنامه اغلب به‌عنوان مترجمی یاد می‏شود که گفتمان رایانه ‏ای را به زبان طبیعی و قابل فهم تبدیل می‏کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.