نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی راهآهن قزوین - رشت برای اتمام
تین نیوز | یک نماینده مجلس از نیاز 700 تا 800 میلیارد تومانی راهآهن قزوین-رشت برای اتمام مراحل ساخت آن خبر داد.
جبار کوچکینژاد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام مراحل ساخت راهآهن قزوین رشت نیاز است.
وی با بیان اینکه در تامین ریل و واگن مورد نیاز این خط مشکلی نداریم، تصریح کرد: با بودجههای ناچیز سالانه نمیتوان این پروژه را در موعد مقرر (سال 95) به اتمام رساند و باید توجه بیشتری به تامین منابع ملی این طرح شود.
کوچکیزاده پیشتر نیز با بیان اینکه دولت قبلی و کنونی در رابطه با پروژه ریلی قزوین-رشت فقط وعده میدهند گفته بود: دولت اعلام کرده سال آینده بهرهبرداری از خطآهن قزوین-رشت آغاز میشود، اما واقعیت آن است که این هم وعدهای بیش نیست. این پروژه تقریبا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونلهای آن اخداث شده است. این پروژه در حال حاضر بیشتر روسازی و ریلگذاری میخواهد.
وی در عین حال با بیان اینکه پروژه در مناطق منجیل و رودبار از برنامه زمانبدی خیلی عقب است، تصریح کرد: در برخی از مناطق این پروژه پیشرفت فیزیکی کمتر از 40 درصد است.
وی با بیان اینکه وعدههای دولت قبل و کنونی درباره این پروژه محقق نشده است، افزود: دولت اعلام کرده سال آینده بهرهبرداری از خطآهن قزوین-رشت آغاز میشود، اما واقعیت آن است که این هم وعدهای بیش نیست.
نماینده رشت در مجلس بیان کرد: راهآهن مذکور پروژه بسیار مهم اقتصادی و سنگینی است و به همین دلیل نیازمند منابع مالی مناسبی است و با منابع محدود نمیتوان آنرا به سرانجام رساند.
کوچکی نژاد با یادآوری اینکه قطعه دوم این خطآهن یعنی رشت-آستار اصلا آغاز نشده است، گفت: چینیها رفت و آمدهای زیادی برای تامین فاینانس این پروژه به ایران داشتند، اما تاکنون این قطعه عملیاتی نشده است.
وی با بیان اینکه ساخت این خطآهن 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: سه سال قبل قرارگاه خاتمالانبیاء ساخت 15 کیلومتر از این خطآهن را آغاز کرد که به دلیل نبود منابع متوقف شد.
وی با بیان اینکه در تامین ریل و واگن مورد نیاز این خط مشکلی نداریم، تصریح کرد: با بودجههای ناچیز سالانه نمیتوان این پروژه را در موعد مقرر (سال 95) به اتمام رساند و باید توجه بیشتری به تامین منابع ملی این طرح شود.
کوچکیزاده پیشتر نیز با بیان اینکه دولت قبلی و کنونی در رابطه با پروژه ریلی قزوین-رشت فقط وعده میدهند گفته بود: دولت اعلام کرده سال آینده بهرهبرداری از خطآهن قزوین-رشت آغاز میشود، اما واقعیت آن است که این هم وعدهای بیش نیست. این پروژه تقریبا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونلهای آن اخداث شده است. این پروژه در حال حاضر بیشتر روسازی و ریلگذاری میخواهد.
وی در عین حال با بیان اینکه پروژه در مناطق منجیل و رودبار از برنامه زمانبدی خیلی عقب است، تصریح کرد: در برخی از مناطق این پروژه پیشرفت فیزیکی کمتر از 40 درصد است.
وی با بیان اینکه وعدههای دولت قبل و کنونی درباره این پروژه محقق نشده است، افزود: دولت اعلام کرده سال آینده بهرهبرداری از خطآهن قزوین-رشت آغاز میشود، اما واقعیت آن است که این هم وعدهای بیش نیست.
نماینده رشت در مجلس بیان کرد: راهآهن مذکور پروژه بسیار مهم اقتصادی و سنگینی است و به همین دلیل نیازمند منابع مالی مناسبی است و با منابع محدود نمیتوان آنرا به سرانجام رساند.
کوچکی نژاد با یادآوری اینکه قطعه دوم این خطآهن یعنی رشت-آستار اصلا آغاز نشده است، گفت: چینیها رفت و آمدهای زیادی برای تامین فاینانس این پروژه به ایران داشتند، اما تاکنون این قطعه عملیاتی نشده است.
وی با بیان اینکه ساخت این خطآهن 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: سه سال قبل قرارگاه خاتمالانبیاء ساخت 15 کیلومتر از این خطآهن را آغاز کرد که به دلیل نبود منابع متوقف شد.