توان بخش خصوصی برای ایجاد جادههای استاندارد به کار گرفته شود
عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از مرگ روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادفات رانندگی، گفت: دولت باید از توان بخش خصوصی برای ایجاد جادههای استاندارد و اصلاح مهندسی مسیر استفاده کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از مرگ روزانه بیش از ۴۴ نفر در تصادفات رانندگی، گفت: دولت باید از توان بخش خصوصی برای ایجاد جادههای استاندارد و اصلاح مهندسی مسیر استفاده کند.
به گزارش تیننیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با انتقاد از افزایش روزافزون آمار تصادفات جادهای در کشور، گفت: در هر تصادفی عواملی ازجمله خودروی نامناسب، مسیر غیراستاندارد و همچنین عامل انسانی دخیل است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه هرچند در تصادفات جادهای نقش عامل انسانی بیش از 75 درصد تلقی میشود، افزود: نباید از غیراستاندارد بودن مسیر و خودرو نیز چشمپوشی کرد.
بسیاری از جادهها در کشور از حداقلهای استاندارد بیبهره هستند
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از جادهها در کشور از حداقلهای استاندارد بیبهره هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مسیرهایی که کامیون رو بوده و از امکانات لازم بیبهره هستند هرروزه تعداد بسیاری تصادف را شاهد هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه دولت باید بودجه مناسبی برای تامین زیرساخت جادهها در نظر بگیرد، افزود: متأسفانه در حال حاضر حداقل 44 نفر روزانه در تصادفات جادهای جان خود را از دست میدهند.
بازنگری در سیاستها برای کاهش آمار تصادفات جادهای لازم است
وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تصادفات جادهای در سالهای اخیر لازم است نسبت به بازنگری در سیاستها اقداماتی انجام شود.
کیان پور بابیان اینکه بیتوجهی دولت به بهبود وضعیت جادهها و تامین زیرساختهای آنها هزینههایی بیشتری بر دوش کشور تحمیل خواهد کرد، گفت: اگر دولت به اصلاح هندسی مسیر، استانداردسازی تولید خودرو و همچنین ارائه آموزشهای لازم به رانندگان اقدام نکند بهطور حتم روند افزایشی تصادفات جادهای از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.
تجدیدنظر در سرعت حرکت اتومبیلها در برخی جادههای غیر ایمن و غیراستاندارد لازم است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه تجدیدنظر در سرعت حرکت اتومبیلها در برخی جادههای غیر ایمن و غیراستاندارد لازم است، افزود: شورای عالی سوانح و شورای عالی ترافیک نقش عمدهای در اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جادهای دارند.
وی بابیان اینکه بیتوجهی به ایمنسازی راهها هزینههای بسیاری را اعم از ارائه حق بیمه به معلولیتها و همچنین خانوادههای متوفی برای کشور رقم میزند، تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی با پرداختن به تولید خودرو استاندارد و همچنین اصلاح هندسی مسیرها و ایمنسازی آنها پیشگیری از بروز تصادفات را رقمزده است.
کیان پور با تأکید بر اینکه فرسودگی ناوگان حملونقل شخصی و باری در کشور از دیگر عوامل افزایش تصادفات جادهای است، گفت: دولت باید با در نظر گرفتن بودجه مناسب نوسازی ناوگان را انجام دهد.
اکنون امکان واردات خودروهای سنگین وجود ندارد
وی با اشاره به تحریمهای ظالمانه اعمالشده علیه ایران، افزود: در شرایطی که دیگر امکان واردات کامیون و خودروهای سنگین نداریم باید با انتقال تکنولوژی آنها یا فعالیت مشارکتی با این شرکتهای برتر دنیا تولیدات خود را در مسیر استانداردهای روز هدایت کنیم.
کیان پور ادامه داد: دولت باید سیاستهای حمایتی از سرمایهگذاران در نظر بگیرد تا بهاینترتیب این افراد برای ساخت جاده همراه باشند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به اهمیت تزریق بودجه برای ایجاد مسیرهای ایمن و جادههای استاندارد واقف است اما با توجه به برخی محدودیتها امکان تزریق بیشتر منابع به این حوزه وجود ندارد ازاینرو سرمایهگذاران بهترین گزینه برای اصلاح مسیرها هستند.