◄ شرایط سخت سرمایهگذاران در اراک به دلیل نبود خط پروازی
ارتباط کلانشهر اراک به غیر از خودروهای شخصی با تهران روزانه بیش از 50 اتوبوس رفت و برگشت است در همین راستا برقراری پرواز اراک-تهران به ضرورت حس میشود.
مدیر فرودگاه اراک برقراری پرواز تهران به اراک به عنوان یک شهر صنعتی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود هواپیماهای کوچک برای برقرای مسیرهای پروازی کوتاه، برخی از سرمایهگذاریها در این شهر را از دست دادهایم.
رحیم حسیننسب در گفتوگو با خبرنگارسرویس هوایی تیننیوز با بیان اینکه نبود پرواز به تهران مشکلات جدی را برای برخی از افراد در این شهر ایجاد کرده است، عنوان کرد: از چندی پیش یک شرکت جهت راهاندازی ایرتاکسی در فرودگاه اراک از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز گرفته، اما دریافت مجوز نهایی منوط به ورود و استقرار هواپیما در این فرودگاه است.
وی افزود: با وجود این که هنوز تحول جدیدی در خصوص ایرتاکسی در این فرودگاه دیده نمی شود اما ضرورت آن بسیار بالاست.
او خاطرنشان کرد: اراک به عنوان یک قطب صنعتی در کشور هنوز به استان تهران هیچگونه پروازی ندارد ایندر حالی است دفاتر اصلی تمام مدیران صنایع بزرگ در تهران است
حسیننسب با بیان اینکه به دلیل نبود هواپیماهای کوچک برای برقرای پروازهای مسیرهای کوتاه مانند همین اراک-تهران برخی از سرمایهگذاریها در اراک از دست رفته است، اضافه کرد: سرمایهگذار خارجی در هر شهری که قصد سرمایهگذاری داشته باشد اول از برقراری خط پروازی و پل ارتباطی با شهر میپرسد.
وی با بیان اینکه ارتباط شهر صنعتی اراک با مرکز کشور با هواپیماهای کوچک توسط یک شرکت خدماترسان ایرتاکسی به شدت مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: ارتباط کلانشهر اراک با تهران روزانه با بیش از 50 اتوبوس رفت و برگشت است که این آمار فقط برای مسافران است که رفتوآمد مدیران، کارکنان، صاحبان مشاغل با اتومبیلهای شخصی به تهران نیز قابل توجه است.
حسین نسب توضیح داد: تمام این مدیران و بازرگانان که از تهران به اراک و بالعکس سفر میکنند ضرورت برقراری پرواز از اراک به تهران و بالعکس را حس میکنند.
مگر قطار سریع السیر تهران اراک درحال بسته شدن با ایتالیایی ها نیست .
در اینده همین راه حل است.
بعد فاصله اراک با تهران خیلی نزدیک هست.
بروکراسی هوایی که فرودگاه دارند مطمئنا قابل رقابت با جاده ریل نیست.
شخص تا از بازرسی گیت عبور کند مراحل بگذارند.
با ازادراه 2 ساعته مقصدمیرسد.
مسیرهای هوایی باید سمت مناطق صعب العبور مثل زاگرس ،کردستان ،شمال ،اردبیل باشد.
که حمل ونقل ریلی ندارند جاده هم زیرساخت ضعیف دارند.
از بعد مسافت هم طولانی هستند امکان استقبالشان بالا هست چون بکر هستند.