بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

راه اندازی حمل ونقل سریع، بدون آلایندگی و ارزان در اراک

هم اینک مهم ترین مبحثی که برای کلانشهر اراک مد نظر قرار دارد، استفاده از حمل ونقل سریع بدون آلایندگی و ارزان برای شهروندان است و این برنامه در حال پیگیری است.

راه اندازی حمل ونقل سریع، بدون آلایندگی و ارزان در اراک
تین نیوز

نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به گستردگی شهر و ضروریات شهرهای بزرگ دسترسی های آسان و کم هزینه شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، ایراهیمی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده از این ناوگان، اقدامی بنیادی برای رفع معضل آلودگی خواهد بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضروریات استفاده از امکانات جدید تصریح کرد: با استفاده از امکانات جدید، به غیر از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، موضوع استفاده از تراموا، قطار شهری و فرصت هایی که شهروندان می توانند سریع به محل کار خود برسند، می توان مباحث آلایندگی هوا، سوخت و … را مدیریت کرد.

ابراهیمی افزود: در سنوات قبل برنامه ای برای شهرهای امیرکبیر، اراک و مهاجران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با مسئولان اجرایی استان مرکزی در این زمینه داشتیم، مهم ترین چالش مطرح شده این بود که آیا می توانیم این ظرفیت را پر کنیم یا خیر.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از انتظارات از شهرداری و وزارت کشور این است که ابتدا موضوع حمل و نقل درون شهری را حل و فصل کنیم و این مهم مشخص شود که چه جمعیتی از شهر امیرکبیر به اراک رفت و آمد می کنند و یا از شهر مهاجران به اراک روزانه چه میزان رفت و آمد خواهیم داشت و این ارزیابی و تحلیل لازم است.

ابراهیمی افزود: هم اینک مهمترین مبحثی که برای کلان شهر اراک مد نظر قرار دارد، استفاده از حمل و نقل سریع بدون آلایندگی و ارزان برای شهروندان است و این برنامه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم از اتوبوس و تاکسی های برقی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بدون آلایندگی مورد توجه قرار دارد گفت: با تعامل و همکاری با شورای شهر و شهرداری این مسئله تسریع خواهد شد.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به سرانه هایی که وزارت کشور برای استفاده از مترو و یا تراموای شهری تعریف می کند، بحث استفاده از متروی شهری مورد توجه قرارداد تا حمل و نقل شهروندان با یک تمهیداتی انجام و این فرصت ایجاد شود تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ضروریات برون رفت کلان شهر اراک از این شرایط بسته مرز هوایی و فرودگاه اراک است که بحث بسیار مهمی است و تنها رفت و برگشت به تهران مد نظر نیست بلکه سایر نقاط دور دست کشور و خارج کشور هم مد نظر قرار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه پروژه هایی که در گذشته مصوبه داشته اند، مانند قطار سریع و سیر اراک به تهران که یک مصوبه داشته اما متأسفانه یا پیگیری نشده و یا در یک مقطعی راه اندازی شده و به دلایلی به نتیجه نرسیده است، مورد توجه قرار می گیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: از دیگر ضروریات شهر اراک در حوزه حمل و نقل برون شهری، بحث راه اندازی قطار سریع و سیر از اراک به قم و تهران است که روزانه این مهم انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود

    فقط حرف میزند پس چه وقت اقدام انجام میگیرد ،ما که ازشما ناامید هستیم

  • ,نصیری

    خیلی خوب اگر اعمالی شود

  • ناشناس

    خوبه امیدواریم اجرایی یشه