بازدید سایت : ۲۳۱۲۸

یک میلیون و ۳۰۴ هزار زائر اربعینی هنوز به کشور بازنگشته‌اند

مسوول عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: یک میلیون و ۳۰۴ هزار زائر کماکان در کشور عراق وجود دارد که هنوز به کشور بازنگشته اند؛ روز یکشنبه هفته آینده، دومین موج بازگشت زائرین خواهد بود.

یک میلیون و ۳۰۴ هزار زائر اربعینی هنوز به کشور بازنگشته‌اند
تین نیوز

مسوول عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: یک میلیون و ۳۰۴ هزار زائر کماکان در کشور عراق وجود دارد که هنوز به کشور بازنگشته اند؛ روز یکشنبه هفته آینده، دومین موج بازگشت زائرین خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایمان محرابی نیا مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور سازمان راهداری آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین از مرزهای شش گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از روز ۱۶ مردادماه تا پایان روز گذشته (پنجشنبه، یکم شهریورماه) سه میلیون و ۹۹ هزار نفر زائر از مرزهای زمینی کشور خارج شدند و یک و ۷۹۵ هزار نفر از مرزهای زمینی به کشور بازگشته اند.

وی افزود: در خصوص آمار میزان خروج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش و در مسیر ورود به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا بدین لحظه بدون تغییر آماری، تردد زمینی گزارش شده است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور ادامه داد: در مسیر ورود به کشور ۹۵ درصد زائران ایرانی و ۵ درصد غیر ایرانی بودند که به ترتیب یک میلیون و ۷۱۲ نفر زائر ایرانی و ۸۲ هزار نفر نیز زائر غیر ایرانی به کشور بازگشتند؛ همچنین ۲۵۹ هزار نفر زائر غیر ایرانی از مرزهای کشور به سمت عراق عزیمت داشتند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان روز گذشته ۲۹۳ هزار نفر زائر از مرزهای ۶ گانه وارد کشور شدند، افزود: مرز مهران با سهم ۴۹ درصدی انتخاب اول زائران برای ورود به کشور است و پس از آن شلمچه با ۲۸ درصد، خسروی با ۱۲ درصد، چذابه با ۹ درصد، باشماق و تمرچین نیز هرکدام با سهم یک درصدی در انتخاب های بعدی زائرین قرار گرفته است؛ همچنین غیر ایرانی به ترتیب مرز شلمچه با ۳۱ درصد، مرز باشماق ۲۵ درصد، تمرچین ۱۸ درصد، مهران ۱۴ درصد، چذابه و خسروی هرکدام با ۴ درصد را برای ورود به کشور انتخاب کردند.

به گفته محرابی نیا؛ آمار ورود به کشور از مرز مهران و مرز شلمچه در روز چهارشنبه (یکم شهریورماه) نسبت به روز سه شنبه (۳۱ مردادماه) بدون تغییر ماند اما میزان خروج از مرز مهران و شلمچه در مدت زمان ذکر شده، به ترتیب ۲۸ درصد و ۲۹ درصد کاهش داشته است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در پایان گفت: سهم استفاده از حمل و نقل عمومی در مسیر برگشت زائران ۱۵ درصد است و تعداد کل زائران جابجا شده از ابتدای طرح در مسیر برگشت ۲۷۳ هزار ۱۴۰ زائر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. همچنین، ۱۵ هزار و ۹۴ سفر انجام شده که حاکی از رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به سهم بازگشت حمل ونقل عمومی از مرزهای ۶ گانه، افزود: مرز مهران با سهم ۷۱ درصد، مرز شلمچه ۱۳ درصد، مرز تمرچین و باشماق ۵ درصد، مرز خسروی و چذابه هم سه درصد، مورد انتخاب مسیر بازگشت زائرین قرار گرفته است.

محرابی نیا گفت: تا پایان روز گذشته، یک میلیون و ۳۰۴ هزار زائر کماکان در کشور عراق وجود دارد که براساس آخرین آمار هنوز به کشور بازنگشته اند. ورود زائرین به کشور همچنان تا روز جمعه هفته پیش رو ادامه خواهد شد اما براساس پیش بینی ها دومین موج بازگشت زائرین، روز یکشنبه هفته آینده که مصادف با اربعین حسینی است، خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.