بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ تصمیم دوساعته احمدی نژاد برای افزایش ۱.۵ میلیون نفری جمعیت تهران / تاثیر مستقیم حمل‌ و نقل بر شهرسازی تهران

◄ تصمیم دوساعته احمدی نژاد برای افزایش ۱.۵ میلیون نفری جمعیت تهران / تاثیر مستقیم حمل‌ و نقل بر شهرسازی تهران

تین نیوز | رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه حمل و نقل بر روی شهرسازی تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: افزایش 1.5 میلیون نفری سال گذشته تهران و ساخت و توسعه شهرهای اقماری اطراف پایتخت، ایجاد بسیاری از زیرساخت ها و سرانه جمعیت این شهرهای اقماری مانند ساخت بزرگراه و مترو و حتی مسائل آموزشی و بهداشتی برگردن تهران است.

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به برنامه پنج ساله حمل و نقل شهر تهران و افزایش جمعیت تهران اظهار داشت: شخص آقای احمدی نژاد و وزیر راه و شهرسازی ایشان، طی یک جلسه دو ساعته در شورای عالی شهرسازی تصمیمی مبنی بر افزایش 1.5 میلیون نفری شهر تهران را اتخاذ کرد.

وی افزود: طبق یک مصاحبه 8 بندی از جانب ایشان، زیرپهنه های با بارگذاری کم به زیرپهنه های با بارگذاری بالا تغییر یافت، به طوری که افزایش بارگذاری در اراضی ذخیره شهری متعلق به دولت و باغات به هم پیوسته همچون کن با زیرپهنه R241 از 15 به بیش از 120 درصد، موجب صدور مجوز بارگزاری R&M(تجاری و مسکونی) برای افزایش جمعیت تهران شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با توجه به پیشنهاد شورای عالی شهرسازی مبنی بر لغو بارگذاری R241، جهت جلوگیری از تخریب باغات تهران تصریح کرد: متاسفانه شهردار تهران به قوانین و ابلاغیه های شورا در این زمینه عمل نمی کند.

سالاری با بیان اینکه حمل و نقل تاثیر مستقیم بر روی شهرسازی دارد، تصریح کرد: با یک تصمیم دو ساعته برای افزایش 1.5 میلیون نفری جمعیت تهران و نیز با ساخت و توسعه شهرهای اقماری اطراف پایتخت مانند پرند و پردیس، بسیاری از زیرساخت ها و سرانه جمعیت این شهرهای اقماری از جمله حمل‌ونقل مانند ساخت بزرگراه و مترو و حتی نیازهای آموزشی و بهداشتی آنها باید در تهران ایجاد شود. 

چگونه شهر اداره شود؟
وی در ادامه بیان داشت: زمانی که دولت بنا بر قانون خود هیچگونه کمک مالی از طریق بودجه به شهرداری تهران نمی کند و از طرفی هم شورای شهر جلوی فروش تراکم و صدور مجوز تغییر کاربری را می‌گیرد، پس شهرداری چگونه شهر را اداره کند؟

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: نباید تهران به صورت مستقل، منفرد و جزیره ای دیده شود، بلکه مشکلات شهر تهران باید با در نظر گرفتن شهرهای مجاور آن در نظر گرفته شود.
سالاری با اشاره به طرح انتقال پایتخت بیان داشت: طراحان انتقال پایتخت حتی با انجام انتقال و ساخت شهر دیگری مانند تهران باز هم به اهداف خود مبنی بر کوچک کردن و حل مشکلات تهران نخواهند رسید.

این عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به انتقال نهاد های سیاسی، حکومتی و دولتی از شهر خاطرنشان کرد: به دلیل ایجاد امکانات قابل توجه طی دهه های گذشته هیچگاه پایتخت سیاسی منتقل نخواهد شد و تنها راهکار موجود، ساماندهی مشکلات تهران با شرایط موجود است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.