بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اختصاص بودجه برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر

در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، لایحه اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر به تصویب رسید.

اختصاص بودجه برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر
تین نیوز

در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، لایحه اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای حمایت‌های مالی و زیربنایی از مسکن مهر به تصویب رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دولت در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با پیشنهاد سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبنی‌بر اختصاص مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تخفیف عوارض پروانه ساخت، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی و ساخت مساجد و نظارت عالیه برساخت و سازهای مسکن مهر موافقت کرد.

همچنین یک لایحه دیگر باهدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری­‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات موردنیاز شهروندان تهیه‌شده است.

بهره‌گیری از ابزارهای مختلف تأمین مالی و روش‌های اجرایی جلب مشارکت بخش‌خصوصی متناسب با پروژه­‌های شهری و پیش‌­بینی تضمین‌های کافی، افزایش کارایی و ضمانت اجرایی برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی شهرداری، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تأمین منابع جدید به‌منظور حداقل استفاده از درآمدهای دولت و کاهش وابستگی مالی شهرداری­ها به منابع درآمدی دولتی، افزایش سهم شهرداری­‌ها از محل عواید حاصل از قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و اصلاح سازوکار وصول عوارض نوسازی و عمران شهری، از دیگر اهداف لایحه یادشده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.