بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

مدیرعامل معاینه فنی: عمر نیمی از تاکسی های پایتخت بالای ۱۰ سال است

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: حدود ۶۰ هزار تاکسی در پایتخت فعال است که ۵۰ درصد آن با سن بالای ۱۰ سال فرسوده بوده و سالانه باید چهار مرتبه و مابقی آن سالانه ۲ مرتبه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

تین نیوز

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: حدود ۶۰ هزار تاکسی در پایتخت فعال است که ۵۰ درصد آن با سن بالای ۱۰ سال فرسوده بوده و سالانه باید چهار مرتبه و مابقی آن سالانه ۲ مرتبه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، سید محمد مهدی میرزایی قمی روز شنبه با اشاره به مراجعه یک هزار و ۲۱۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی پایتخت در ۲ ماهه نخست امسال گفت: ذرات معلق یکی از مهمترین آلاینده های شهر تهران است که براساس سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران اتوبوس های شرکت واحد در انتشار آن سهم ۵.۷ درصدی دارند.

به گفته وی، بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوا و حفظ ایمنی و سلامت شهروندان برای مدیران شهری، جهت تدقیق در کنترل دوره ای وضعیت آلایندگی و ایمنی این خودروها بنا بر هماهنگی انجام شده با شرکت واحد اتوبوسرانی امسال نسبت به برنامه ریزی جهت اعزام اتوبوس های شرکت واحد به مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: آمار نشان می دهد در ۲ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حداقل میزان مراجعات ۴۰ درصد افزایش داشته است.

میرزایی قمی ادامه داد: شهر تهران از بضاعت سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده که ۲ مرکز آن در توقفگاه های شرکت واحد قرار دارد. امسال در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تاکسی های پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران یک چهارم کاهش یافته است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به مراجعه پنج هزار و ۳۵۷ دستگاه دستگاه تاکسی پایتخت در ۲ ماهه نخست امسال گفت: در حدود ۶۰ هزار تاکسی در شهر تهران فعال هستند که بالغ بر ۵۰ درصد آن با سن بالای ۱۰ سال بوده و سالانه باید چهار مرتبه و مابقی آن سالانه ۲ مرتبه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند،

وی یادآور شد: با لحاظ تعداد و سن تاکسی های پایتخت باید مراجعه حداقل سالانه ۱۸۰ هزار نوبت این خودروها به مراکز معاینه فنی انجام شود که با توجه به آمار مراجعات در سال گذشته سهم مراکز معاینه فنی شهر تهران از این تعداد تنها ۱۶ درصد است.

به گفته وی، برای خودروهای تاکسی تهران در مراکز معاینه فنی شهر تهران شرایط ویژه در نظر گرفته شده و هزینه مراجعه نخست این خودروها رایگان است.

قت مراکز معاینه فنی در بررسی وضعیت خودروهای عمومی

میرزایی قمی در خصوص مراجعه تاکسی های پایتخت به مراکز خارج از تهران گفت: بنا بر اعلام سامانه یکپارچه معاینه فنی کشوری سیمفا، مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران در مقایسه با سایر مراکز کشور به صورت دقیق تر و ضابطه مند تری نسبت به پایش خودروها از منظر آلایندگی و ایمنی اقدام می کند.

وی افزود: پیش بینی راهکارهای قانونی و ضابطه مند جهت الزام مراجعه خودروهای پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران می تواند در افزایش اثر بخشی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات به ویژه برای خودروهای پرپیمایش در کلان شهر تهران موثر باشد.

شهر تهران از بضاعت ۶۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۷ مرکز معاینه فنی ثابت و ۱۵ واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است که امسال در مقایسه با سال گذشته به علت افزایش خطوط معاینه فنی و ساعت کاری و همچنین مدیریت صف با انجام تغییر نحوه پذیرش از حضوری به اینترنتی در حال حاضر همه مراکز فاقد صف انتظار هستند.

شهروندان می توانند جهت اطلاع از آدرس و نحوه فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه و یا با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.