بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ شتاب توسعه‌ در سواحل مکران دیده نمی‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین کنفرانس اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: باید به دنبال بهره‌مندی از اثرات سواحل مکران آن باشیم.

شتاب توسعه‌ در سواحل مکران دیده نمی‌شود
تین نیوز

فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین کنفرانس اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: باید به دنبال بهره‌مندی از اثرات سواحل مکران آن باشیم.

به گزارش تین‌نیوز،  امیر دریادار حسین خانزادی  گفت: . در حال 30 درصد مرزهای کشور، دریایی است اما ۹۰ درصد تبادلات تجاری ما از طریق مرزهای دریایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: ازنظر ژئوپلتیکی نیز   به‌عنوان گذرگاه دنیا و با توجه به داشتن سواحل طولانی در کنار اقیانوس، باید به دنبال بهره‌مندی از اثرات آن باشیم.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این قدرت دریایی به معنای ایجاد هماهنگی و ارتباط میان ناوگان تجاری، ناوگان نظامی و توسعه زیرساخت‌های دریایی است.

او در ادامه گفت:  تا زمانی که در این زمینه‌ها به دیگران وابسته باشیم، آن‌ها هر جا که بخواهند تحریم‌ها را پیش می‌کشند و ما را از این سه ضلع قدرت دریایی محروم می‌کنند.

دریادارخانزادی با تأکید بر اینکه قدرت های دریایی دنیا تلاش می‌کنند انحصار خود را حفظ کنند، گفت: راه شکست این انحصار کسب مرجعیت در توسعه زیرساخت‌ها و صنایع دریایی است.

او گفت: شهرهای بندری و ساحلی از توسعه پایدار کم‌بهره بوده‌اند. مناطقی مانند کیش، چابهار و سایر مناطق آزاد که توسعه داده‌شده‌اند بیشتر از آنکه از سوی مردم توسعه‌یافته باشند، با فشارهای دولتی بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از مکران به‌عنوان دروازه ملل یادکرد و افزود: جمعیت و تمدن باید به این سواحل منتقل شود و نیروی دریایی نیز از سال۸۷ در بندر جاسک به‌عنوان بخشی از سواحل مکران مستقرشده و در تلاش است تا آن را به‌عنوان یکی از نقاط کلیدی جمعیت سواحل جنوبی تبدیل کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در اول بهمن‌ماه امسال بر اهمیت بندر جاسک تأکید کردند و من در این ۱۰ سالی که نیروی دریایی در سواحل مکران حضورداشته است، مشاهده کردم که چهره این سواحل تا حدودی تغییر کرده، اما شتاب توسعه معناداری را آنجا ملاحظه نمی‌کنم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.