بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

سرعت حلزونی اقدامات در منطقه آزاد اینچه برون

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: مشکل اصلی این است که تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد با سرعت پایینی در حرکت بوده و اقداماتی که تا کنون باید انجام میشد به نتیجه نرسیده است.

سرعت حلزونی اقدامات در منطقه آزاد اینچه برون
تین نیوز

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: مشکل اصلی این است که تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد با سرعت پایینی در حرکت بوده و اقداماتی که تا کنون باید انجام میشد به نتیجه نرسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سعید صفوی  اظهار کرد: کشور ترکمنستان به دلیل هم مرز بودن با استان گلستان و دارا بودن پتانسیل بالا در حوزه ساخت و ساز می تواند اولویت خوبی برای تولیدکنندگان استان گلستان باشد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان افزود: کشور ترکمنستان به دلیل نو ظهور بودن می تواند مقصد صادراتی خوبی برای تولیدکنندگان صنعت ساختمان و محصولات ساختمانی باشد.

وی ادامه داد: هم مرز بودن این دو کشور، حمل و نقل راحت و مسافت کم از مزیت هایی است که در صرفه جویی هزینه ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود و باید از این فرصت ها استفاده شود.

وی بیان کرد: روادید مشکل اصلی تجار در صادرات به کشور ترکمنستان است که از طرف این کشور به سختی صادر می شود و مشکل دوم چالش انتقال پول بوده که با وجود تحریم های موجود نمی توان به راحتی این فعل را انجام داد.

صفوی افزود: سومین چالش تجار که طی چندین سال همچنان برطرف نشده چالش رفع تعهد ارزی است که انتظار می رود مسولان هرچه زودتر تصمیم درستی در این خصوص بگیرند.

وی با اشاره به منطقه آزاد اینچه برون اظهار کرد: دولت باید سرعت عمل بیشتری در تامین زیرساخت های منطقه آزاد داشته باشد تا تجار و بازرگانان به سرمایه گذاری رغبت پیدا کنند و امیدواریم که این اتفاق هرچه سریع تر رقم بخورد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان در پایان یادآور شد: مشکل اصلی این است که تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد با سرعت پایینی در حرکت بوده و اقداماتی که تا کنون باید انجام میشد به نتیجه نرسیده، زیرساخت ها فراهم نیست و مشکلات آب و برق منطقه هنوز مرتفع نشده که این مسائل عواقب خوبی را در پی نخواهد داشت و باید هرچه زودتر رفع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.