بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

وجود ظرفیت جذب ۱۳ میلیون نفری مسافر در مناطق آزاد کشور

در زمانی که مباحث و آسیب شناسی گردشگری مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت این نتیجه به دست آمد که مجموعه ای از جزایر مختلف به صورت چندبخشی، متفاوت و کاملا جدای از هم برنامه ریزی شده و به دنبال برند خاصی نیز در گردشگری نیستند.

وجود ظرفیت جذب ۱۳ میلیون نفری مسافر در مناطق آزاد کشور
تین نیوز |

مدیرکل گردشگری شورای عالی مناطق آزاد درباره پتانسیل های اقتصادی مناطق آزاد از جمله تولید، واردات و صادرات در رونق صنعت گردشگری گفت: در زمانی که مباحث و آسیب شناسی گردشگری مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت این نتیجه به دست آمد که مجموعه ای از جزایر مختلف به صورت چندبخشی، متفاوت و کاملا جدای از هم برنامه ریزی شده و به دنبال برند خاصی نیز در گردشگری نیستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، محمدفرزاد میرزایی افزود: شهر مروارید، جزیره مراورید، قشم شهر فرهنگی و غیره عناوینی بود که به این جزایر داده می شد اما ما بحث را روی گردشگری هویت محور قرار دادیم و می توان گفت که امروز در حوزه بودجه ریزی مناطق آزاد سیاست گذاری براین است که به طور مثال پتانسیل های گردشگری متفاوت ایجاد شود و به طور مثال در چابهار پتانسیل، گردشگری باشد. روی این اصل ۳۲ حکم سیاستی تعریف شده که منجر به ۶۵ برنامه اقدام شده و در دو سال گذشته پیشرفت های مناسبی نیز به دست آورد.

سال گذشته ۶۵ میلیون گردشگر غیربومی از مناطق آزاد بازدید کرده اند

میرزایی قلعه خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۵ میلیون گردشگر غیربومی از مناطق آزاد بازدید کرده اند. این گردشگران اهداف مختلف از جمله کار، تفریح، گردش و غیره داشته اند و در کنار آن مطابق با آمار از ۶ میلیون گردشگر خارجی ۲ میلیون گردشگر از پهنه های مناطق آزاد کشور بازدید کرده اند.

وی عنوان کرد: ظرفیت کلی بالایی در مناطق آزاد وجود دارد و از ۳ ژئوپارکی که در غرب آسیا وجود دارد ۲ ژئوپارک در مناطق آزاد ایران قرار دارند که یکی قشم و دیگری در ارس است.

ژئوپارک قشم برند جهانی شد

مدیرکل گردشگری شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: ۱۰ روز پیش در ویتنام، ژئوپارک قشم به دلیل توانمندسازی جامعه محلی برند جهانی شده و جایزه ای به ایران اختصاص یافت. در منطقه ارس که میزبانی مسافران خارجی دارد و در پهنه های مختلف مناطق آزاد می توان انواعی از گردشگری را تعریف کرد. گردشگری دریایی، بسته گردشگری ارزشی راهیان نور، تجاری و غیره از دیگر انواع بسته های گردشگری در این مناطق است.

وی گفت: زمانی که مناطق آزاد تحویل گرفته شد مناطق آزاد تنها عضو ستاد سفر کشور بود اما اکنون عضو رسمی و صاحب رای ستاد سفر اربعین، راهیان نور و خدمات سفر کشور است و نشان دهنده بالندگی و بلوغ گردشگری در مناطق آزاد است. این پیشرفت ها نشان می دهد که مناطق آزاد کشور در کنار سایر مناطق، هویتی مستقل داشته و می توانند در کنار  شبکه زنجیره گردشگری کشور نقش مستقل و مهمی ایفا کنند.

میرزایی قلعه خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیون نفر ظرفیت جذب مسافر در مناطق آزاد کشور وجود دارد.۱۷ هزار تخت اقامتی در کیش و ۹ هزار تخت در قشم
 است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.