◄ فرمول سهم حداکثری از بازار برای شرکتهای ریلی مسافری
شرکتهای ریلی با در اختیار گرفتن سهم حداکثری از بازار هدف میتوانند در مذاکرات، پیشنهادات و تهدیدات تجاری موفق باشند.
یک کارشناس حملونقل ریلی معتقد است شرکتهای ریلی با در اختیار گرفتن سهم حداکثری از بازار هدف میتوانند در مذاکرات، پیشنهادات و تهدیدات تجاری موفق باشند.
به گزارش تیننیوز، احمد خوشنودی با بیان این مطلب در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری، نوشت: شرکتها در دوران رشد و بلوغ خود که عموما در فرهنگ عامه از آن به دوران ارزانی یاد میشود، سهمشان را از بازار (Market Share) و ازسگمنتهای هدفشان در بازار، افزایش میدهند، بهطوریکه نتوان به آسانی، آنها را از آن بازار، کنار گذاشت.
این کاربر تیننیوز تاکید کرد: فرض کنیم سهم شرکت A از بازار حملونقل حومهای یک کلان شهر، فقط 5 درصد باشد(مثلا) این بدان معناست که 95 درصد از کیک این بازار را اتوبوسها، مینیبوسها، سواریها، مترو و... در اختیار دارند.
وی افزود: سوال اینجاست که آیا متولیان امر و تصمیمگیرندگان اگر اراده کنند میتوانند همان سهم 5 درصدی را هم نادیده بگیرند یا خیر؟
به گزارش تیننیوز، این کارشناس حملونقل با تاکید بر اینکه عموما بین آنچه واقعیت دارد و آنچه انتظار است (امید داریم) تفکیک قائل نیستیم، خاطرنشان کرد: شرکتها دقیقا با روش در اختیار گرفتن سهم حداکثری از بازار هدف میتوانند در مذاکرات، پیشنهادات و یا تهدیدهای تجاری موفق بوده و دست بالا را بگیرند.
خوشنودی گفت: سهم حداکثری از بازار نیز در دوران بلوغ تجاری این شرکتها رخ میدهد و نه در دوران سخت اقتصادی یا تحریمها و جنگها و سایر تهدیدات بیرونی و...
به گزارش تیننیوز، این اظهارات کاربر تیننیوز، در حالی مطرح میشود که برخی مسئولان شرکتهای حملونقل ریلی درخواستهایی از دولت برای پرداخت یارانه داشته و دارند که هنوز موفق به دستیابی به این خواسته خود نشدهاند.
برخی مسئولان شرکتهای حملونقل ریلی مسافری معتقدند چون بخش ریلی برای حاکمیت بسیار مهم است، باید به این بخش یارانه بپردازد. به اعتقاد آنان شرکتهای ریلی در بخش مسافری در شرایط فعلی، زیانده هستند و بر این اساس دولت باید به آنها کمک کند.