◄ ساخت راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز چقدر توجیه اقتصادی دارد؟
راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز، پروژه ای است که با اجرای آن ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین المللی و صادرات کالا به جمهوری های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.
راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز، پروژه ای است که با اجرای آن ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین المللی و صادرات کالا به جمهوری های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.
به گزارش تین نیوز، این ویژگی ها در حالی برای ساخت راه آهن میانه - بستانآباد - تبریز مطرح می شود که یک کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری تاکید کرد: با توجه به این که پروژه مذکور در سال 1378 کلنگ زنی شده، با گذشت بیش از 20 سال از ساخت قطعاتی از آن، بخش هایی که سال های اول ساخته شده، فرسوده شده اند.
وی با بیان این که پروژه مذکور راه آهن دوخطه است و از اغلب راه آهن هایی که در دست ساخت هستند ظرفیت بیشتری دارد، گفت: علت دو خطه بودن آن است که طبق اهداف، پیش بینی شده بود خط ترانزیتی به اروپا و ترکیه باشد و در عین حال مسافران تبریز تهران را به خوبی جابجا کند.
این کاربر عنوان کرد: چه موقع این اهداف فراهم می شود؟ معلوم نیست! چقدر هزینه شده؟ اعلام نشده است ولی ساخت راه آهن دوخطه در کوهستان بسیار پرهزینه است، شاید کیلومتری 70 میلیارد تومان یعنی کلا 14000 میلیارد تومان به قیمت امروز.
او با طرح این پرسش که با این شرایط آیا پروژه مذکور توجیه دارد؟ ادامه داد: پروژه های موجه اگر عملیات ساخت شان طولانی شود توجیه خود را از دست می دهند.
این کاربر تین نیوز، گفت: مقصر ضرر و زیان ناشی از معطلی اجرای آن طی این همه سال، کیست؟ کسانی که به روبان پاره کردن برای هر چند کیلومتر خوشحال هستند و کاری به فایده پروژه ندارند.
واقعا که نویسنده درست گفته
کجای دنیا پروژه ای که سه ساله باید جمع میشد با گذشت ۲۳ سال هنوز نیمه کاره هستش
مدیریت ضد انقلابی یعنی همین
هر کسی میخواست کار بر ضد حکومت کند بهتر از این نمیتوانست انجام دهد