◄ بی توجهی به تشخیص ضرورت و منابع مالی ساخت خطوط ریلی جدید
شرکت ساخت مطالعه می کند که این ۶ هزار و ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید چگونه ساخته شود اما چه کسی مطالعه کرده و ضرورت ساخت این راه آهن ها را تشخیص داده است؟
عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور نشان می دهد مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید توسط این شرکت در دست اقدام است.
به گزارش تین نیوز ، بر اساس گزارشی که از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شده، ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست بهره برداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است.
ساخت و مطالعه خطوط ریلی جدید بدون توجه به اولویت و توجیه اقتصادی آنها همواره یکی از اقدامات مبهم در زمینه توسعه ریلی بوده است.
از نظر کارشناسان با توجه به منابع مالی اندک و شرایط خاص اقتصادی کشور، در توزیع منابع مالی لازم است حتما اولویت بندی پروژه ها مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن غربالگری پروژه ها نیز توصیه می شود.
با این وجود هنوز روند ساخت و ساز بی هدف پروژه های ریلی ادامه دارد و هنوز بخشی از پروژه های مهم از کمبود منابع مالی رنج می برند تا جایی که مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی در یکی از اظهارات خود، گفته بود ای کاش ساختمان وزارت راه و شهرسازی را می فروخت تا منابع مالی ساخت راه آهن رشت آستارا تامین شود.
بر همین اساس یکی از کاربران تین نیوز نیز در مورد انتشار عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: شرکت ساخت مطالعه می کند که این ۶ هزار و ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید چگونه ساخته شود اما چه کسی مطالعه کرده و ضرورت ساخت این راه آهن ها را تشخیص داده است؟
وی عنوان کرد: آیا این مطالعات شامل اولویت بندی احداث هم هستند؟ فکر کرده اند که منابع مالی از کجا تامین خواهد شد؟
" ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر"
این چه طرز نوشتنه؟؟؟ در این حد؟؟؟
درست بنویسید: 6312 کیلومتر
خواهر یا برادر، اعداد 4 رقمی را به صورت عدد و حروف می نویسند