بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

انعقاد توافقنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی

​مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را اقدام مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: طرح ۲۴۰۰ هکتاری اراضی این بندر یک طرح ملی است که می تواند علاوه بر ارزآوری به اشتغال زایی هم منجر شود.

انعقاد توافقنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی
تین نیوز

​مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را اقدام مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: طرح ۲۴۰۰ هکتاری اراضی این بندر یک طرح ملی است که می تواند علاوه بر ارزآوری به اشتغال زایی هم منجر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حسین عباس نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقای نسل بنادر، لازمه وجودی توسعه هر کشور است، سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای بنادر کشور را با جدیت دنبال می کند و در حال حاضر در کشورهای اطراف ایران روی موضوع لجستیک و علم لجستیک به شدت سرمایه گذاری می شود.

وی در این رابطه به آخرین وضعیت توسعه زیرساخت های دریایی و بندری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: طرح 2400 هکتاری اراضی بندر شهید رجایی یک طرح ملی است که می تواند علاوه بر ارزآوری به اشتغال زایی هم منجر شود، در اراضی 2400 هکتاری امکان ایجاد شهرک لجستیک به منظور ایجاد خطوط تولید، مونتاژ، صنایع تبدیلى، بسته بندى و فعالیت هاى ارزش افزوده ای وجود خواهد داشت.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در این طرح زمینه رقابت بیش از پیش منطقه ویژه اقتصادى بندر شهید رجایى با سایر بنادر منطقه فراهم مى شود تا بزرگ ترین بندر تجارى ایران در آینده اى نزدیک، نقش آفرینى بیشترى در شکوفایى اقتصاد ملى داشته باشد.

عباس نژاد درباره فرصت هاى سرمایه گذارى آتى در اراضى 2400 هکتارى پس از اجراى زیر ساخت هاى لازم نیز گفت: انواع فعالیت صنعتى، احداث پالایشگاه تولید سوخت بدون سولفور به علاوه صنایع مشابه و تکمیل کننده  فعالیت پالایشگاه هاى بزرگ، فعالیت مخزن دارى مواد و مشتقات نفتى، نیروگاه تولید برق، انبارهاى لجستیک ارزش افزوده و مراکز بزرگ توزیع کالا، انواع انبارهاى امانى، گمرکى، ترانزیتى، سردخانه، تخصصى، خدمات عمومى رفاهى مانند مهمانسرا، رستوران، باشگاه و غیره است.

وی بیان کرد: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی تسهیل سرمایه گذاری که از بندهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه دریامحور است، اجرای زیرساخت در اراضی پشتیبانی جهت واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین اجرای زیرساخت ارتباطی اراضی 2400 هکتاری با بندر شهید رجایی را با احداث پل دسترسی در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به اقدامات انجام شده در بنادر در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: انجام مطالعات تفصیلی و آغاز عملیات اجرایی پروژه فاز اول تاسیسات زیربنایی اراضی 2400 هکتاری شامل راهسازی، تاسیسات برق و تاسیسات زیربنایی انتقال آب، انجام مطالعات تفصیلی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است.

عباس نژاد از دیگر این اقدامات به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پل دسترسی به اراضی 2400 هکتاری بندر شهیدرجایی و انعقاد دو فقره توافقنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث زیرساخت اراضی پشتیبانی اشاره کرد و ادامه داد: پس از سال ها وقفه در اجرای طرح با رویکرد توسعه دریامحور در دولت سیزدهم در راستای استفاده از موقعیت برتر بندر شهید رجایی به عنوان دروازه صادرات و واردات ایران مدنظر قرار گرفت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهار داشت: با توجه به توسعه صنعتی هرمزگان و افزایش نیاز بازارهای داخلی در راستای استفاده از زیرساخت ها، محیط سرمایه گذاری توانمند و ایجاد هاب لجستیک تجاری کشور، طرح یادشده در دو بخش اجرای اقدامات زیربنایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری معادل 42 هزار و 480 میلیارد ریال مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انعقاد توافقنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی  در روز ملی حمل و نقل سال جاری به منظور اجرای زیرساخت در اراضی یادشده با اعتبار 14 هزار میلیارد ریال در راستای توسعه سرمایه گذاری و و تکمیل زنجیره ارزش، کلید خورد، به تاثیر اجرای طرح توسعه زیرساخت های دریایی و بندری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی در راستای افزایش رقابت پذیری بزرگترین بندر کانتینری ایران با بنادر منطقه اشاره کرد.

عباس نژاد بیان کرد: ایجاد زیرساخت ارتباط اراضی پسکرانه 2400 هکتاری و بندر موجود با ظرفیت مناسب، تسهیل توسعه بلندمدت بندر با ایجاد منطقه لجستیکی و صنعتی در پسکرانه و امکان تامین فضاهای مورد نیاز و تامین نشده در بندر موجود در اراضی 2400 هکتاری از مهم ترین تاثیرات اجرای این طرح است.

مدیرکل بنادر هرمزگان از دیگر تاثیرات انجام این طرح به ارتقا ایمنی و محیط زیست بندر، افزایش سهم ایران در مبادلات جهانی و ارتقاء جایگاه تجاری کشور در مجاورت بندر شهید رجایی، بسترسازی برای جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد صنایع مکمل یا مستقل از کارکرد بندر، رقابت با بنادر و مراکز مشابه منطقه ای و تامین تقاضای موجود و همچنین تامین زیرساخت های لازم برای ارتقا جایگاه کشور در مبادلات جهانی و تبدیل ایران به یکی از هاب های لجستیکی در سطح بین المللی به عنوان ضرورت تعریف مراکز لجستیکی اشاره کرد.

وی، افزایش توسعه اقتصادی و رقابت با بنادر حوزه خلیج فارس، سطح رفاه و رشد اقتصادی کشور در راستای ایجاد توسعه پایدار و افرایش سهم حمل دریابرد در کل زنجیر تامین و توزیع کالا از دیگر تاثیرات اجرای این طرح ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد زیرساخت صنایع تبدیلی ارزش افزوده ای از طریق سرمایه گذاری در زمینه لجستیک و توسعه دریامحور و تامین زنجیره لجستیک در مسیر اتصال منطقه CIS به کشورهای منطقه خلیج فارس از قزاقستان و روسیه از دیگر تاثیرات مهمی است که می توان از آن نام برد.

عباس نژاد اضافه کرد: توسعه فعالیت های دریامحور از طریق ایجاد زیرساخت های تجاری و لجستیکی، ایجاد ارزش افزوده از طریق سرمایه گذاری در زمینه لجستیک، ارتقا بنادر کشور به نسل سوم، توسعه لجستیک بندری و خصوصی سازی در راستای اقتصاد مقاومتی، افزایش ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر تاثیرات مهم اجرای طرح توسعه زیرساخت های دریایی و بندری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی است.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آب های بین المللی و کشور های حوزه خلیج فارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.