بازدید سایت : ۳۶۵۲۸

◄ 41 هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان آب‌ نگاری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: هیدروگرافی(آب نگاری)41 هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب این استان با هدف ارتقا ایمنی تردد شناورها و حفظ محیط زیست دریایی با مقیاس یک در هزار انجام شد.

41 هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان آب‌ نگاری شد
تین نیوز |

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: هیدروگرافی(آب نگاری)41 هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب این استان با هدف ارتقا ایمنی تردد شناورها و حفظ محیط زیست دریایی با مقیاس یک در هزار انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «مرتضی سالاری» روز سه‌شنبه اعلام کرد: در راستای دستیابی به دریانوردی ایمن در منطقه با اهداف مطالعات رسوب و حفظ ایمنی تردد شناورها و حفظ محیط زیست دریایی 41 هزار هکتار پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان هیدروگرافی شد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی بنادر غرب این استان به عنوان پرترددترین بندر کشور از ابتدای سال 95 تا به امروز 18 عملیات هیدروگرافی به منظور ارتقا ایمنی آبراه‌های بنادر غرب استان هرمزگان اجرا شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: با توجه به هیدروگرافی‌ انجام شده و مدل‌سازی و تفکیک نقشه‌ها، دید بسیار جامعی نسبت به بستر حوضچه‌ و کانال دسترسی بنادر و دریانوردی غرب استان و عوارض ریز سطحی موجود در بستر حاصل شده است که با تأمین به موقع نقشه‌های دریایی و انتشار چارت‌های دریایی جدید می‌توان گامی مهم در راستای ایمنی دریایی و توسعه تجارت دریایی در بنادر غرب هرمزگان برداشت.

سالاری از دیگر مزیت‌های اجرای عملیات هیدروگرافی به شناسایی محل‌های حساس زیست‌محیطی دریایی، شناسایی شناورها و اشیاء مغروقه در زیر سطح دریا، تهیه نقشه‌های دریایی، زمین‌شناسی بستر دریاها و مطالعه جنس رسوبات، دقیق سازی محدوده های لایروبی با شفافیت و دقت بالا است و بدست آوردن این اطلاعات پایه جهت توسعه مجتمع‌های بندری از اصلی ترین موارد مورد نیاز هر مجموعه بوده که اطلاعات هیدروگرافی و تلفیق آن با اطلاعات زیر‌ساخت‌های بندر نقش اساسی در توسعه آن بندر اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ هیدروگرافی به ‌عنوان یکی از گرایش‌های مهم رشته مهندسی نقشه ‌برداری به‌شمار می‌آید که در راستای شناخت دقیق پهنه‌های آبی، دریانوردی ایمن، توسعه صنایع ساحلی و فراساحلی، حفظ محیط زیست و بهبود معیشت ساحل نشینان نقش بی بدیلی را برعهده دارد و پایداری در عرصه دریا نیازمند این مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.