بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

خط ویژه شماره ۱ اتوبوس در شهر همدان راه اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان از راه اندازی خط ویژه شماره یک اتوبوس در شهر همدان خبر داد.

خط ویژه شماره ۱ اتوبوس در شهر همدان راه اندازی شد
تین نیوز

سیدمحمد پوروخشوری از راه اندازی خط ویژه شماره یک اتوبوس در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی این خط ویژه یکی از مطالبات شهروندان بود که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، پوروخشوری افزود: با پیگیری شهردار همدان و معاونت امور زیربنایی و حمل ونقل شهری در آینده نزدیک خطوط ویژه اتوبوس بی آرتی راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: نخستین خط اتوبوسرانی ویژه از مهرماه امسال در مسیر جنوب- شمال راه اندازی شده و اکنون به صورت پیوسته در امتداد یکی از محورهای پرتردد شهر به صورت رفت و برگشت در جابجایی مسافران مشغول است، یعنی آغاز حرکت از میدان بیمه است و با عبور از معابر و میادین پر تقاضا از جمله میدان جهاد، میدان آرامگاه بوعلی سینا، میدان امامزاده عبدالله (ع) و میدان باباطاهر در انتهای مسیر خود به کوی فرهنگیان می رسد.

پوروخشوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دستگاه اتوبوس در خط ویژه اتوبوسرانی همدان فعال است، افزود: با توجه به استقبال شهروندان از خطوط ویژه اتوبوسرانی، پیگیر اضافه شدن خطوط ویژه در سطح شهر هستیم.

وی تصریح کرد: راه اندازی خطوط ویژه در شهر همدان در راستای توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوسرانی است، زیرا حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از اصلی ترین زیرساخت های تحقق برنامه ها و چشم اندازهای مختلف در حوزه مدیریت شهری و مدیریت انرژی به شمار می آید؛ بنابراین شهرداری همدان در سال های اخیر توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوس رانی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان اضافه کرد: امید می رود با راه اندازی سایر خطوط پیشنهاد شده در اسناد بالادستی از جمله «طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان» و ارتقای وضعیت عملکردی این خطوط به خطوط حمل و نقل اتوبوسرانی پرسرعت (بی آرتی) در آینده نزدیک، گامی مهم در راستای افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان برداریم.

پوروخشوری ادامه داد: افزایش میانگین سرعت حرکت اتوبوس ها، کاهش زمان سفر ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش زمان انتظار شهروندان و افزایش سطح پوشش و خدمات دهی به شهروندان مهم ترین اهداف طرح ساماندهی حمل و نقل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حیدری

    خواهشا شهرک مدنی هم درنظر بگیرید .دانشگاه آزاد با کلی دانشجو و بیماستان تامین اجتماعی با اون همه مراجعه کننده

  • مصطفی

    بی ارتی در تهران خیلی شلوغه اتوبوس کم دارید رو راست بگید خجالت نکشید بوجه شهرداری تهران کجا خرج میشه بگید

  • فخاریان

    اتوبوس‌ها فرهنگیان دیر به دیر میاد بی آی تی به ونها چه ربطی داره مسافر اونها کم شده خیلی کار مارو راحت کردن رسیدگی کنید