بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان همدان اصلاح شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از رفع کامل ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان همدان اصلاح شد
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از رفع کامل ۱۶ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد آهکی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۲ نقطه حادثه خیز توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها در محورهای ارتباطی استان همدان شناسایی، مصوب و به این اداره کل ابلاغ شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش‌های جهادی عوامل راهداری ۳۱ نقطه از این نقاط مصوب (۵۲نقطه) به طور کامل رفع و اصلاح شد.

آهکی افزود: امسال رفع و اصلاح ۲۱ نقطه باقی مانده از نقاط مصوب در دستور کار این اداره کل قرار دارد که تاکنون ۶ نقطه آن بطور کامل رفع و اصلاح شده و به تایید پلیس راه استان رسیده است، نقاط باقی مانده نیز هم اکنون آشکارسازی شده اند و در دست رفع و اصلاح قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر رفع ۶ نقطه مصوب، ۱۰ نقطه دارای تصادف و مستعد حادثه نیز در محورهای استان همدان که توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها، پلیس راه و کارشناسان راهداری شناسایی شده بوده اند بطور کامل رفع و اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی افزود: ارتقای ایمنی راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان به طور ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا امسال نیز همچون سال گذشته در طرح اربعین حسینی با کاهش چشمگیر سوانح و حوادث ترافیکی روبه رو شویم.

آغاز عملیات اجرایی خط کشی در محورهای استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: به‌منظور ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی استان، تحول در حوزه راهداری و رضایتمندی کاربران جاده‌ای از امروز عملیات اجرایی خط کشی ۲ جزئی و خط کشی راه‌های شریانی و اصلی به صورت سه خطه در راههای استان آغاز شده است.

آهکی اظهار کرد: عملیات خط کشی محورهای استان همدان توسط چهار گروه راهداری آغاز شده و پیش بینی می شود تا قبل از شروع طرح اربعین حسینی (ع) تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان به صورت سه خطه خط کشی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان اجرا شد و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از آمار سال گذشته در سطح راه‌های استان همدان خط کشی اجرا شود.

آهکی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی خط کشی به صورت سه خطه در محور همدان-تهران آغاز شده و به زودی در سایر راه‌های شریانی و اصلی نیز شروع خواهد شد و به‌طور همزمان نیز ۲ گروه امانی نیز مشغول خط کشی راه‌های فرعی و روستایی استان هستند.

آهکی با اشاره به وضعیت روشنایی راه‌های استان همدان گفت: هم اکنون افزون بر ۸۸ درصد سیستم های روشنایی استان تعمیر و راه اندازی شده است و در تلاش هستیم تا قبل از شروع سفرهای اربعین حسینی حداقل ۹۷ درصد سیستم های روشنایی محورهای استان فعال شوند.

اجرای آسفالت حفاظتی نوین برای اولین بار در راههای شریانی استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: در سال گذشته افزون بر ۹۲ کیلومتر آسفالت حفاطتی اسلاری سیل، چیپ سیل و سایر موارد در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرا شد و با توجه به شرایط جوی خاص استان همدان این عملیات به خوبی جواب داده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار اجرای آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای شریانی و اصلی آغاز شده و هم اکنون این عملیات به طول ۲۰ کیلومتر در محور شریانی همدان-ملایر در حال اجرا است.

آهکی با اشاره به مقرون به صرفه بودن اجرای آسفالت های حفاظتی،عنوان کرد: اجرای آسفالت های حفاظتی در محورهای که دارای خرابی کم هستند بهترین گزینه برای نگهداری رویه آسفالت است و عمر رویه آسفالت را حداقل تا سه سال افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: از مزایای دیگر اجرای آسفالت حفاظتی کاهش هزینه ها، اجرای سریع، عدم نیاز به شانه سازی مجدد و اصطحکاک مناسب سطح جاده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: نگهداری از راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان جزء وظایف اصلی راهداری محسوب می شود و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی مسئولان مرتبط بتوانیم در حفظ این سرمایه های ملی با ارزش و غیرقابل جایگزین سربلند باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.